چکیده:
دانشگاهی،این ابزارها میتوانند نقش مهمی در آموزش دانشگاهی و در حوزه پژوهش و آموزش برعهده بگیرند و زمینه تحولات مثبت در حیطهها را به وجود آورند. فناوری اطلاعات و ارتباطات بسیار مثبت بوده و توانایی آنان در استفاده از این رسانهها در بحث آموزش دانشگاهی در حدی متوسط قرار دارد.این در حالی است که امکانات و زیر ساختهای فناوری در دو دانشکده یاد شده قابل مقایسه نبوده است.این نتایج نشان میدهد در صورتی وجود زمینههای دستیابی به فناوریهای اطلاعات و ارتباطات و با توجه به تأثیرات مثبت و کارکرد خاص این رسانهها در آموزش
خلاصه ماشینی:
"در این پژوهش نگرش اعضای هیئت علمی نسبت به فناوری نوین اطلاعات و ارتباطات بررسی و رابطه آن با میزان توانمندی آنها در استفاده از رسانههای مجازی در آموزش دانشگاهی در گستره زمانی بهار 9831 در بین استادان د و دانشکده راوانشناسی،علوم تربیتی علامه طباطبایی و علوم تربیتی،مشاوره دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن مورد بررسی قرار گرفته است.
از آنجا که آموزش عالی با امر پژوهش عجین شده و اهمیت مهارتهای مورد نیاز،برای بهرهگیری مؤثر از فناوریهای اطلاعات و ارتباطات روز به روز بیشتر میشود ضروری است تا قدمی در جهت ارتقای مهارتهای تکنولوژیهای ارتباطی و اطلاعاتی اعضای هیئت علمی و همچنین تقویت نگرش مثبت آنان در زمینه فناوریهای اطلاعاتی جدید برداشته شود.
دادههای این جدول نشان میدهد حدود 04 درصد از افراد گروه بررسی توانایی خود را در حد بسیار زیاد و زیاد ارزیابی کردهاند که این میزان به تفکیک دانشکدههای مورد بررسی به ترتیب رودهن با 12/21 و علامه با 61/64 درصد بوده است.
با توجه به جداول مربوط به نگرش و توانایی اعضای هیئت علمی دانشکدههای مورد بررسی و آزمون فرضیه صورت گرفته در این مورد نشان میدهد که بین نگرش اعضای هیئت علمی دانشکده مورد بررسی نسبت به (ict) با توانایی کار با ابزارها و رسانههای مجازی در سطح معناداری 0/000 رابطه(0/383)به دست آمده است.
نتایج حاصل از آزمون فرضیه یک یاد شده در این تحقیق نشان میدهد که بین نگرش اعضای هیئت علمی دانشکدههای مورد بررسی نسبت به (ict) با توانایی کار با ابزارها و رسانههای مجازی رابطه معنادار(0/383)به دست آمده است."