Skip to main content
فهرست مقالات

گزارش : رویکرد تطبیقی نمونه های دیجیتالی کتابخانه کودک و نوجوان

گزارشگر:

علمی-ترویجی/ISC (22 صفحه - از 181 تا 202)

کلید واژه های ماشینی : کودک ، کتابخانۀ ، اطلاعات ، دی ، کودک و نوجوان ، کتاب ، جوانان ، کتابخانۀ دیجیتالی بین‌المللی کودکان ، کتاب کودک ، کتابخانۀ کودک و نوجوان

خلاصه ماشینی:

"طالعۀ تطبیقی(قیاسی)مراکز معرفیشده در حوزۀ ادبیات کودک و نوجوان در واقع این مطالعۀ تطبیقی(قیاسی)میانمراکز در پنج حیطۀ زیر مورد بررسی قرارمی‌گیرد: اریخچه 8 مرکز معرفی‌شده در حوزۀ ادبیات کودک ونوجوان از نظر قدمت عبارت‌اند از: کتابخانۀ بین‌المللی کودکان و نوجوانانمونیخ،دفتر بین‌المللی کتاب برای نسلجوان،مؤسسۀ کتاب سئد،دفترچینی کتاب برای نسل جوان،شورای کتابکودک(آمریکا)،کتابخانۀ دیجیتالی بین‌المللیکودکان (ICDL) ،و کتابخانۀ ملی کودکان ونوجوانان ایران،بنابراین کتابخانۀ ملی کودکانو نوجوانان ایران نسبت به دیگر مراکز مؤخرتراست و نیز لازم به ذکر است که«راهنمای وبادبیات کودکان(دانشگاه کالگری کانادا)»بهدلیل عدم یافتن هیچ‌گونه اطلاعاتی راجع بهمشخصات تاریخی(تاریخچه)آنها در اینسلسله مراتب قرار نمی‌گیرد. عالیت‌ها از نظر فعالیتی،تمامی مراکز به نوعی فعال درحوزۀ ادبیات کودک و نوجوان می‌باشند،اماکتابخانۀ دیجیتالی بین‌المللی کودکان (ICDL) به نظر می‌رسد که کتابخانۀ تقریبا به روزو غنی‌تری نسبت به دیگر مراکز باشد،چرا کهاز جمله فعالیتهای مهم و اساسی آن ورود اطلاعات و پریش مطالب کتاب‌ها به کامپیوترو دستس قرار دادن آن به طور پیوسته برروی وب است،بنابراین سهم این کتابخانهدر الکترونیکی بودن بسیار حائز اهمیت بودهو در واقع این کتابخانه با این عمل،کارینو را در حوزۀ الکترونیکی نمودن مجموعه‌ایبرای کودکان انجام داده است،اما دیگر مراکزفعالیت گسترده‌ای در قالب الکترونیکی بهاندازۀ ICDL ندارند،چرا که پیوندهای آنهابا دیگر کتابخانه‌ها نیز در سطحی گسترده وبین‌المللی همانند ICDL نمی‌باشد و اغلب بایک یا چند مرکز داخلی،خارجی،ملی یا بین‌المللی درارتباطاند."


برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.