خلاصه ماشینی:
"در حوزه کالا، اگر بتوانیم اطلاعات استاندارد شده، دقیق و شفاف را به صورت یکسان در اختیار مردم قرار دهیم به طور طبیعی نخستین اتفاقی که رخ میدهد، به کاهش هزینهها و کاهش تعداد واسطهها کمک میکند، ضمن اینکه متقاضیان و مصرفکنندگان کالا و خدمات از وجود یا فقدان کالای موردنیاز خود در بازار آگاه میشوند و نوعی پل ارتباطی بین تولیدکنندگان و مصرفکنندگان برقرار میشود و دستیابی آنها به یکدیگر سهلتر خواهد شد.
به طور خلاصه آنچه در قالب کدگذاری کالا انجام میشود این است که در یک شبکه نرمافزاری که در مرحله اول به طور عمده در چارچوب اقلام پرمصرف تمرکز پیدا خواهد کرد، تولیدکنندگان یا عرضهکنندگان، کالاها و محصولات خود را به این شبکه عرضه خواهند کرد و میزان تولید روزانه خود را به این شبکه اعلام میکنند و شرکتهای پخش نیز موظفاند، از طریق همین شبکه با کد ملی کالا را توزیع کنند.
به طور خلاصه آنچه در قالب کدگذاری کالا انجام میشود این است که در یک شبکه نرمافزاری که در مرحله اول به طور عمده در چارچوب اقلام پرمصرف تمرکز پیدا خواهد کرد، تولیدکنندگان یا عرضهکنندگان، کالاها و محصولات خود را به این شبکه عرضه خواهند کرد و میزان تولید روزانه خود را به این شبکه اعلام میکنند و شرکتهای پخش نیز موظفاند، از طریق همین شبکه با کد ملی کالا را توزیع کنند.
از سوی دیگر، یکی از مشکلات پیش روی ما فقدان فضا یا امکان معرفی تولیدات ایرانی است اما با نظام کدگذاری کالا و راهاندازی شبکه مجازی این امکان به وجود آمده و تمام محصولات ایرانی در آینده در پایگاه اطلاعاتی ایرانکد به دو زبان فارسی و انگلیسی قابل جستوجو خواهد بود."