خلاصه ماشینی:
"(به تصویر صفحه مراجعه شود){%{J{U U}بررسی نحوه یکپارچهسازی استراتژیها با بهرهگیری از مدل فرآیند ارزش جایی که استراتژیهایکپارچه و ارزشها خلق میشودJ}دکتر محمد رضا عباسی-سید محمود حسینی امیری هدف از انجام این تحقیق مروری فراهم کردنیک ابزار نظری است که به مدیران کمک میکندتا یافتههای حاصل از مدل استراتژی مانند زنجیرهارزش،نیروهای پنجگانه پورتر یا مدل ویآرآی اورا از منظر یک تحلیل مشترک به عنوان اهرمهایمختلف مزیت رقابتی یکپارچه و منسجم سازند.
خیلی از این مدیران با مدلهای مهم استراتژی ازقبیل مدل پنج نیروی پورتر برای تحلیل ساختار صنعت یا مدلزنجیره ارزش برای تحلیل درونی یک شرکت آشنا هستند.
این مدل میتواند برای موارد ذیلبه کار رود: -یکپارچگی واقعی مدلهای مجزای استراتژی از طریقتحلیل مشترک اهرمهای مختلف مزیت رقابتی؛و-توسعه استراتژیهای یکپارچه و سازگار که به طورهمزمان دیدگاههای درونی و بیرونی تصمیمگیری استراتژیکرا در نظر میگیرند.
پرسش دوباره کمیابی منابع در وهله نخست به بعد سمت راستیمدل فرآیند-ارزش توجه دارد،زیرا ارزش که بر اساس منابعکمیاب خلق شده است از قبیل مکان اولیه برای خردهفروشیمیتواند موقعیت متمایز و بینظیری را فراهم کند.
جای بسی امید است که مدل فرآیند-ارزش به عنوان یکابزار تحلیل یکپارچه کننده به لحاظ نظری به مدیران کمکخواهد کرد تا اهرمهای اصلی را که به خلق یک مزیت رقابتیپایدار کمک میکنند،درک کرده و بفهمند.
تأکید بر این نکته حائز اهمیت است که مدل فرآیند-ارزشنه تنها به اتخاذ تصمیم در سطح محصول یاری میرساند بلکهکمک میکند تا به سئوالات استراتژیک در سطح واحد تجاری یاسطح سازمانی مربوط به موضوعاتی از قبیل برونسپاری،تنوع یاادغامها و خریدها توجه کند."