خلاصه ماشینی:
"با وجود اینکه هر سازمانی بر اساس نگرش سنتی و دیرینهخود،به مدیریت هزینه با حفظ هزینه در پایینترین سطحممکن و برای نحوه کاهش آن میپردازد،اما به اعتقاد بسیاریاز اندیشمندان مدیریت،آنچه ضامن نیل به این مقصود درکوتاهمدت(کاهش سطح هزینهها)و بلندمدت(نیل به هزینهرقابتی)میشود استقرار صحیح یکی از روشهای مدیریتهزینه،متناسب با فعالیت سازمان میباشد.
بدون شک تولید محصولاتو خدمات با کیفیت با حداقل بهای تمام شده امروزه،یکی ازمهمترین اهداف سیستم مدیریت هزینه است و سودآوری ورشد،رسیدن به خودکفایی مالی،به حداقل رساندن بهای تمامشده محصولات،متنوع ساختن بازار،ارتقای کیفیت محصولاتمطابق با استانداردهای بینالمللی و انجام صحیح وظایف مربوطبه خدمات اجتماعی از دیگر اهداف آن به شمار میرود.
به طور کلی میتوان گفت که سیستم مدیریت هزینه،نوعی سیستم برنامهریزی و کنترل است که اهداف زیر رادنبال میکند: -اندازهگیری بهای تمام شده منابعی که در راه انجامفعالیتهای اصلی واحد اقتصادی مورد استفاده قرار میگیرد.
در این سیستم هزینه فعالیتهای عمده بنگاه اقتصادی بهکالاها و خدمات تولیدی با توجه به نحوه استفاده از فعالیتهادر تولید این کالاها و خدمات تخصیص مییابد.
دیریت هزینه و رضایتمندی در تعریفی ساده و اجمالی مدیریت هزینه عبارت استاز:مجموعه اقداماتی که مدیریت برای تأمین رضایتمندیمشتریان،همراه با کنترل و کاهش مستمر هزینه انجام میدهدتأکید سیستم مدیریت هزینه بر فعالیتهای بنگاه اقتصادی است.
این تأکید برای دستیابی به هدف تولید محصولات و خدمات با&%08608SOTG086G% (به تصویر صفحه مراجعه شود)کیفیت و با حداقل بهای تمام شده،حائز اهمیت بیسار است.
مدیریت هزینه بر این نگرش استوار است که هزینههابه خودی خود ایجاد نمیشوند بلکه تمام هزینههای تولید ویا انجام خدمات محصول؛نتیجه تصمیمگیریهای مدیریتاست که عمدتا معطوف به چگونگی استفاده از منابع محدودسازمان است."