خلاصه ماشینی:
"همچنین میتوان مدیریت ارتباطالکترونیکی با مشتری را ابزار جذب و حفظ مشتریان ارزشمنداز نظر اقتصادی،و دفع و حذف موارد غیر ارزشمند اقتصادی؛ترکیب نرمافزار،سختافزار،فرایندها،برنامههای کاربردی (به تصویر صفحه مراجعه شود)و تعهدات مدیریت؛تمام فرایندهای لازم برای کسب و کار،ایجاد و حفظ ارتباط با مشتری از طریق عملیات الکترونیکیکسب و کار به حساب آوریم.
یک سازمان باید ارتباط خود را با مشتریانبراساس ارائه بهترین ارزش ارائه شده نسبت به رقیبان حفظکند نکته کلیدی در مدیریت ارتباط یکپارچه با مشتری شناختارتباط با مشتریان تحت رقابتهای بازار است.
-افزایش درآمد حاصله از فروش -بهبود میزان موفقیت -افزایش سود -افزایش میزان رضایت مشتریان -کاهش هزینههای اداری بازاریابی و هزینههای عمومیفروش نول در سال 2000 بیان داشت که کلید مدیریت ارتباط بامشتری شناسایی چیزهایی است که برای مشتریان ایجاد ارزشکرده،سپس ارائه آنهاست.
آنها سه هدف عمده مدیریت ارتباط با مشتریرا سفارشیسازی،ایجاد ارتباطات اختصاصی برای هر مشتریو ارائه خدمات پشتیبانی بعد از فروش میدانند براساس نظریات کالاکوتا و رابینسون مدیریت ارتباطبا مشتری نوعی چارچوب یکپارچه و استراتژی کسب و کارمحسوب میشود.
آنها سه هدف را برای چارچوب سازمانی مدیریت ارتباطبا مشتری شناسایی کردهاند که عبارت از: -استفاده از ارتباطات با مشتریان موجود برای افزایشدرآمد -استفاده از اطلاعات یکپارچه شدهای برای خدمات برتر -معرفی فرایندها و روشهای سازگار مکرر از سوی دیگر کیفیت رابطه با مشتری با میزان رضایتمشتری سنجیده میشود.
عامل مهم دیگر درجلب رضایت مشتریان عملکرد کارکنان است،به علت این کهخدمت معمولا در حضور مشتری انجام میشود به منظور ارائهراهبرد موثر مدیریت روابط مشتری،دانستن ابعاد کامل کسبو کار و نیازهای مشتری امری حیاتی است."