Skip to main content
فهرست مقالات

تفاوتهای یادگیری زبان در کودکان و بزرگسالان

نویسنده:

کلید واژه های ماشینی : زبان ، تفاوتهای یادگیری زبان در کودکان ، مغز ، کودکان و بزرگسالان ، سن ، زبان دوم ، یادگیری زبان دوم ، بلوغ ، فراگیری زبان ، رشد مغز با یادگیری زبان

خلاصه ماشینی:

"موضوع مذکور یکی از پرجنجال‌ترین وبحث‌انگیزترین مطالب ر حوزۀ یادگیری زبان دوم بوده و کراراتوسط دانشمندان مورد مطالعه قرار گرفته است. مقایسه نوع سوم:فراگیری زبان اول در کودکان و فراگیریزبان دوم در بزرگسالان(ک 1-ب 2) در این مقاله نوع دوم مقایسه-بدون اینکه زبان خاصیبه عنوان زبان دوم در نظر گرفته شود-مورد بررسی قرار خواهدگرفت. »7 تحقیقات عصب‌شناسی پیرامون یکسویه شدن مغز پیرو ایننظر است که اختلافات ناشی از وجود تفاوتهای عصبی در معز کودکانو بزرگسالان مستقیما منتج به اختلاف در امر زبان‌آموزی در این دوگروه میشود. لنبرگ(1967)8شواهدی ارائه کرده است مبنی بر اینکهیکسویه‌شدگی یا تفوق مغزی9با اختلافات موجود نزد کودکان وبزرگسالان در فراگیری زبان ارتباط دارد. بین سه سالگی و اوایل نوجوانی امکان فراگیری عمده زبانبخوبی ادامه می‌یابد،چرا که بنظر می‌رسد فرد در برابر محرکهای ایندوره حداکثر حساسیت را داشته باشد و برای تنظیم اعمال مغزی بهمنظور ایجاد یک هماهنگی پیچیده در اعمال فرعی که برای رشد آرامو یکنواخت زبان و حرف زدن ضروری هستند از خود نوعی انعطاف-پذیری ذاتی نشان می‌دهد. «کرشن»35و دیگران در بررسیهای خودبر روی«جینی»دختر سیزده ساله‌ای که بنا به عللی هنوز زبان مادریخود را فرا نگرفته بود،اعلام نمودند:«نه‌تنها امکان فراگیری زبانمادری پس از بلوغ وجود دارد بلکه این ادعا که بزرگسالان به سببرشد و تکامل نیمکره‌های مغز تا دوران بلوغ در یادگیری زبان دومموفقیت حاصل نمی‌کنند چندان معتبر نیست. همچنانکه قبلا مطرح گردید،وی معتقد بودکودکان مبتلا به زبان‌پریشی قادرند مرکز گفتار خود را تغییر داده وهمین تغییر موجب«بازگشت زبان»37در آنها خواهد شد«فلگ»درهمین زمینه گزارش میدهد:طی تحقیقاتی که«اسنو»38(1986)اززبان‌پریشی‌ها بعمل آورده است،نمونه‌های بسیاری از کودکان که سنو سال را برمی‌شمرد که بازگشت کامل زبان در آنها صورت نگرفتهاست."

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.