خلاصه ماشینی:
"پژوهش حاضر،به بررسی میزان کاربرد منابع موجود در کتابخانههایوابسته به سازمان فرهنگی و تفریحی شهرداری اصفهان پرداخته،و تلاش کرده است ضمن سنجش نیاز کاربران به انواع منابعاطلاعاتی موجود،میزان رضایت آنها را نیز از مجموعه کنونیبسنجد.
با رویکردی پیمایشی-توصیفی،تعداد 250 پرسشنامه به صورتتصادفی در دسترس مراجعان بخشهای مختلف این کتابخانهها(شامل کتابخانه مرکزی و 14 باب کتابخانه اقماری)،در سطحشهر اصفهان قرار داده شده و پس از جمعآوری 98/4%از آنها،نتایج توسط بسته نرمافزاری SPSS16 مورد تجزیه و تحلیل قرارگرفته است.
نتایج این پژوهش نشان داده است که منابع اطلاعاتی موجوددر کتابخانههای وابسته به سازمان فرهنگی و تفریحی شهرداریاصفهان،با نیازهای اطلاعاتی جامعه استفادهکننده از آنها همخوانیدارد و در بین انواع منابع اطلاعاتی موجود در کتابخانههای موردمطالعه،کتابها بیشترین استفاده را دارا میباشند.
اهداف:در این پژوهش میزان شاخص ذکر شده برای دانشیاران واستادان دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی ایران محاسبه ومورد بررسی قرار گرفت.
هدف از این تحقیق بررسی میزان رعایت استانداردهای بینالمللیایزو در تدوین پایاننامههای کارشناسی ارشد رشته مدیریت (به تصویر صفحه مراجعه شود)آموزشی در دانشگاههای تهران،شهید بهشتی،علامه طباطباییطی سالهای 1380 تا 1386 است.
در این پژوهش برای نشان دادن شیوهارزشیابی که بتواند ضعفهای این شیوه را مشخص و تا حدودیبرطرف سازد،از طریق مطالعه تطبیقی پیمایشی به بررسی شیوهارزشیابی به کار رفته در سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران وکتابخانه و آرشیو کانادا میپردازد.
نتایج نشان دادکه سازمان اسناد و کتابخانۀ ملی ایران با کسب امتیاز 643/87،در مقایسه با امتیار کل 1000 در سطح برگزیدگان اولیه و برندگانجایزۀ مقدماتی قرار دارد،و بین امتیازهای کسب شده از معیارها وگروههای جامعه آماری تفاوت معنادار وجود دارد."