خلاصه ماشینی:
"کارایی رویکرد شبکههای عصبی مصنوعی درارزیابی کیفیت خدمات در ادارات تربیت بدنیدانشگاهها:مطالعۀ موردی دانشگاه یزد تاریخ دریافت:88/4/7 تاریخ تصویب:88/12/9 *دکتر داریوش دموری؛استادیار دانشکدۀ اقتصاد،مدیریت و حسابداری،دانشگاه یزد **دکتر حبیب زارع احمدآبادی؛استادیار دانشکدۀ اقتصاد،مدیریت و حسابداری،دانشگاه یزد ***محسن طاهری دمنه؛دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت اجرایی،دانشگاه یزد{o*o} ****حسین منصوری؛کارشناس ارشد مدیریت بازرگانی،دانشگاه یزد چکیده: {IBتحقق رضایت مشتری در سازمانهای خدماتی،به ویژه دانشگاهها،در گرو بررسی کیفیت خدماترسانی درحوزههای مختلف به مشتریان است.
وجود روابط غیر خطی در تصمیم فرد دربارۀارزیابی کیفیت،تنوع خدماترسانی در تربیت بدنیدانشگاهها،و لزوم پیشبینی رضایت مشتریان درصورت استفاده از سطح معینی از کیفیت خدماتانگیزۀ پژوهش حاضر در بهکارگیری شبکههایعصبی مصنوعی در ارزیابی کیفیت خدمات ورزشیدانشگاه بوده است.
با آنکه مطالعات متعددی در زمینۀ ورزش وتربیت بدنی به منظور بررسی رضایت ورزشکاران ازکیفیت خدمات ورزشی انجام شده است،اما تاکنونتحقیق جامعی که به بررسی کیفیت خدمات ورزشیو رضایت ورزشکاران با استفاده از روشهای جدیداز جمله رویکرد شبکههای عصبی مصنوعی بپردازدصورت نگرفته است.
2. در مرحلۀ دوم اطلاعات مربوط به شکاف بینانتظارات و ادراکات از کیفیت خدمات ورزشی(سروکوآل غیر وزنی)ورودی و ارزیابی کلیپاسخدهندگان از کیفیت(میزان رضایت)خروجی به شبکه وارد شد.
وجود روابط غیر خطی در تصمیمفرد در ارزیابی کیفیت ورزشی،تنوع خدماترسانیبخشهای مختلف تربیت بدنی دانشگاهها،و لزومتوجه به رضایت دانشجویان از کیفیت خدماتورزشی انگیزۀ پژوهش حاضر در بهکارگیری ازشبکههای عصبی مصنوعی در ارزیابی کیفیتخدمات ورزشی دانشگاه است.
برای شناخت بهترین الگو مبتنی بر انتظاراتو ادراکات مشتریان،که بتواند نتایج بهتری درارزیابی کیفیت خدمات ورزشی و پیشبینیرضایت دانشجویان ارائه دهد از شبکههای عصبیو مصنوعی استفاده شد که روش شناختهشدهای دربررسی متغیرهای غیر خطی است."