چکیده:
پژوهشهای گروههای حرفهای از توصیفهای شخصی آغاز شده و به تحقیقات تجربی و نظری تحول یافته است.این مقاله در ارتباط با مطالعهای تجربی به چهار سئوال پاسخ میدهد:پیشفرضهای نهفته در خدمات آموزشی؛جنبههای مدیریتی این نوع کاربرد؛ملاحظات آموزشی برای دستیابی به بهترین میزان و نسبت هزینه-سودمندی،و بالاخره، شکلهای نوین ارزشیابی جهت استخراج اطلاعاتی که بتواند برای مدیریت تدریس گروهی و بهبود کارایی آموزش مؤثر و مفید باشد.
خلاصه ماشینی:
"این مقاله در ارتباط با مطالعهای تجربی به چهار سئوال پاسخ میدهد:پیشفرضهای نهفته در خدمات آموزشی؛جنبههای مدیریتی این نوع کاربرد؛ملاحظات آموزشی برای دستیابی به بهترین میزان و نسبت هزینه-سودمندی،و بالاخره، شکلهای نوین ارزشیابی جهت استخراج اطلاعاتی که بتواند برای مدیریت تدریس گروهی و بهبود کارایی آموزش مؤثر و مفید باشد.
در این مقاله پرسشهایی برای مطالعهء تجربی در چهار زمینه مطرح خواهد شد:(1)پیشفرضهای نهفته در خدمات آموزشی؛(2)جنبههای مدیریتی این نوع کار؛(3)ملاحظات آموزشی برای دستیابی به بهترین میزان و نسبت هزینه-سودمندی؛(4)شکلهای نوین ارزشیابی جهت استخراج اطلاعاتی که بتواند برای مدیریت تدریس گروهی و بهبود کارایی آموزشی مؤثر و مفید باشد.
(7)مهم است که بپرسیم:مجاب کنندهترین طرحهای بازاریابی کدام است؟آیا موفقیت برنامه بستگی به محیط کتابخانه یا جامعه استفاده کننده بستگی دارد؟آیا روشهای کار بازاریابی رسمی ارزش هزینههای مربوط را دارد؟ملاحظات تربیتی چه انگیزهای باعث شده تا افراد بزرگسال از این آموزشهای کتابخانهای استفاده کنند؟این یادگیرندگان کدام یک از روشهای یادگیری را ترجیح میدهند؟کدام یک از روشهای یادگیری بیشترین بازدهی را برای آنها دارد؟آیا روشهای یادگیری مرجح را میتوان در طرحهای آموزشی نوعی کتابخانه همساز کرد؟آیا آموزشگران روش بهره جویی از کتابخانه میتوانند خودشان را با روشهای مورد علاقه یادگیرندگان وفق دهند بیآنکه هزینهای به هزینههای قبلی آموزشی اضافه کنند؟در پاسخ دادن به این سئوالات ملاحظات هزینه سودمندی را بایستی مدنظر قرار داد.
آیا خدمات مناسب با اهداف کتابخانه است؟آیا فنون منتخب مدیریت مؤثر است؟ برای به دست آوردن فواید گوناگون،چه منابعی مورد نیاز است؟دقیقا نتایج قطعی یادگیری و کار آموزشی متمایز انجام شده در کتابخانههای تخصصی چیست؟آیا هنوز به متون و منابع توصیفی نیازی هست؟ در حقیقت،هنوز به متون توصیفی نیازی هست!توصیف خدمات آموزشی انجام شده در بعضی از محیطهای کتابخانهای،به ویژه برای آماده ساختن فرضیهها جهت مطالعهء تجربی،مورد نیاز است."