Skip to main content
فهرست مقالات

بررسی میزان رضایت کاربران خدمات اطلاع رسانی اینترنت مرکز تحقیقات فیزیک نظری و ریاضیات

نویسنده:

ISC (15 صفحه - از 7 تا 21)

کلید واژه های ماشینی : اطلاع‌رسانی اینترنت مرکز تحقیقات فیزیک ، اینترنت مرکز تحقیقات فیزیک نظری ، خدمات اطلاع‌رسانی اینترنت مرکز تحقیقات ، رضایت کاربران خدمات اطلاع‌رسانی اینترنت ، کاربران خدمات اطلاع‌رسانی اینترنت مرکز ، میزان رضایت کاربران خدمات اطلاع‌رسانی ، اطلاعات ، استفاده‌کنندگان خدمات اطلاع‌رسانی اینترنت مرکز ، بررسی میزان رضایت کاربران خدمات ، بخش اینترنت مرکز تحقیقات فیزیک

هرنظام اطلاع‌رسانی با هدف راضی کردن استفاده‌کنندگان خود به وجود می‌آید و تمامی فعالیت‌ها،اعم‌از خدمات،دستاورها،و مجموعهء عملکردها در جهت رسیدن به این‌ هدف قرار دارد.در این پژوهش رضایت استفاده‌کنندگان خدمات اطلاع‌رسانی اینترنت مرکز تحقیقات فیزیک نظری و ریاضیات مورد بررسی قرار گرفته است.از آنجاکه عوامل بسیاری در رضایت استفاده‌کنندگان بخش اینترنت تأثیر دارند،متغیرهایی از جهات مختلف مورد شناسایی، مطالعه،و تجزیه و تحلیل قرار گرفته تا نیل به این هدف مقدور گردد.در این پژوهش که به روش‌ پیمایشی-توصیفی انجام شده،اطلاعات موردنیاز پژوهش از طریق توزیع پرسشنامه میان افراد جامعهء نمونه گردآوری شده و براساس محاسبات آماری مورد پردازش قرار گرفته است.نتایج‌ تحقیق نشان می‌دهد که در مجموع 91 درصد افراد جامعه از خدماتی که در بخش اینترنت مرکز تحقیقات فیزیک نظری و ریاضیات ارائه می‌شود بسیار راضی بوده‌اند.همچنین تعدادی از این‌ افراد نظرات و پیشنهادهایی را عنوان کرده‌اند که توجه به آنها می‌تواند در ارائه بهتر و مؤثرتر خدمات این بخش سودمند واقع شود.

خلاصه ماشینی:

"نوع پیشنهاد و نظریه فراوانی درصد - آموزش چگونگی استفاده از شبکه اینترنت و منابع اطلاعاتی آن - برگزاری دوره های آموزشی کوتاه مدت و مستمر - تهیه جزوات ، مطالب آموزشی و راهنماهای استفاده از شبکه 30 32/9 - اختصاص محیط و فضایی وسیع و روشن تر به سایت site - افزایش تعداد پایانه ها - افزایش حجم دیسکت سخت و فضای حافظه ای کاربران - افزایش سرعت خط - امکان اتصال به شبکه به صورت شماره گیری - تجهیز پایانه های مرکز به نرم افزار های پیشرفته و امکانات چند رسانه ای - اتخاذ تدابیری جهت جلوگیری از استفتده های غیر مجاز - ایجاد نشری ای توسط مرکز بر روی وب ( WWW ) 89 97/8 - ایجاد تسهیلاتی در ارتباط با واگذاری حساب ( account ) به تمامی افراد و به عبارتی عدم انتخاب کاربران از قشری خاص - تعدیل یا کاهش هزینه - افزایش ساعات کار با اینترنت (خارج از ساعات اداری و روزهای تعطیل) - توجه و عنایت بیشتر به کاربران و نظارت بر اداره ارائه خدمات به آنان 45 49/4 پیشنهادات باتوجه به نتایج و یافته‌های پژوهش،می‌توان به منظور رفع نقاط ضعف و تقویت نقاط قوت و بهره‌گیری بیشتر از توان و کارآیی این نظام جدید اطلاع‌رسانی و نیز ارائه خدمات بهتر در بخش اینترنت مرکز تحقیقات فیزیک نظری و ریاضیات پیشنهادهای زیر را مطرح کرد: -بر مبنای یافته‌های پژوهش،اغلب افراد جامعهء استفاده‌کننده از خدمات بخش اینترنت،در مورد استفاده صحیح از این بخش،آموزشی ندیده و با مشکل مواجه‌اند."

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.