چکیده:
مطالعه و کتابخوانی فعالیتی تربیتی و اجتماعی است که نیاز به آموزش دارد و این فعالیت تربیتی و اجتماعی باید به صورت نگرشی مثبت درآید.برای ایجاد نگرش مثبت باید به نیازهای انسانی توجه داشت علاوه بر موارد فوق مفهوم خدمت برای کارکنان کتابخانه قابل درک باشد تا براساس برنامه منظم در خدمت استفادهکنندگان کتابخانه باشند.
خلاصه ماشینی:
"مقاله چگونه میتوان رفتار استفادهکننده کتابخانه را ارتقاء بخشید مصیب سامانیان1 چکیده:مطالعه و کتابخوانی فعالیتی تربیتی و اجتماعی است که نیاز به آموزش دارد و این فعالیت تربیتی و اجتماعی باید به صورت نگرشی مثبت درآید.
برای ایجاد نگرش مثبت باید به نیازهای انسانی توجه داشت علاوه بر موارد فوق مفهوم خدمت برای کارکنان کتابخانه قابل درک باشد تا براساس برنامه منظم در خدمت استفادهکنندگان کتابخانه باشند.
-کارکنان را پرورش دهید متخصصان در جلب رضایت استفادهکننده در یک نکته اتفاقنظر دارند:کارمندان مناسب که از طرف نظام مدیریت،مناسب حمایت میشوند کلید راضی کردن استفادهکنندگان هستند و برای این کار باید موارد ذیل را انجام داد: -گزینش و آموزش در حرفههایی که مستلزم تماس زیاد با مراجعان است از هر کارمندی برای خدمت به استفادهکنندگان نمیتوان استفاده کرد.
-قانون اول و محل کتابخانه:محل قرار گرفتن کتابخانه از اهمیت زیادی برخوردار است بهطوری که باید به راحتی برای افرادی که به آنان خدمات ارائه میشود قابل دسترس باشد.
بنابراین،انگیزه و تمایل و رغبت باید پس از تأمین نیازهای اولیه و ایجاد نگرشها به وجود آید،و در نهایت در وجود آدمی نهادینه شود تا همانگونه که نیازهای فیزیولوژیکی برای افراد لازم و ضروری هستند امر مطالعه و کتابخوانی و مراجعه به کتابخانه نیز در اولین جایگاه نیازها قرار بگیرد و افراد به استفاده از کتابخانه ترغیب شوند و همیشه برای بدست آوردن اطلاعات موردنظر خود کتابخانه را بهترین مکان برای کسب اطلاعات،یادگیری و شکلگیری فعالیتهای تربیتی و اجتماعی برای کمک به آموزش رسمی و پرکردن اوقات فراغت بدانند."