خلاصه ماشینی:
"با وجود آن،برنامههای کاهش مخاطره در آینده باید روی آموزش بهگروههای اجتماعی شهر و مؤسسات متمرکز شوند تا ریسک مخاطراترا کاهش و در برابر بلایا بهطور مؤثر عکس العمل نشان دهند.
سیستمهای حفاظتیمحیط طبیعی آنها برای حفظ عملکردهای ارزشمند کاهش مخاطره درنظر گرفته شدهاند و سرانجام،سازمانهای دولتی،غیر دولتی و بخشخصوصی آنها دارای اطلاعات دقیقی از میزان آسیبپذیری از مخاطراتو منشأ بلایا هستند و با شکبههای ارتباطی کارآمد به هم متصل شدهاندو در کارگروهی با تجربهاند.
&%09415JARG094G% انعطافپذیری و تروریسم چه رابطهای بین انعطافپذیری و تروریسم وجود دارد؟آیا حملهتروریستی به مرکز تجارت جهانی در 11 سپتامبر 2001،برای همیشهاهداف و راههای کاهش مخاطرهی شهری(که عمدتا روی مخاطراتطبیعی متمرکز شدهاند)را تغییر داد؟ یکی از اهداف کاهش مخاطرات طبیعی،تأثیر بر شکل فیزیکیشهرها به منظور جداسازی نواحی مخاطرهآمیز و برای توسعه است.
آنها همچنین تصمیمگیری را فقط به برخی از مقاماترسمی محدود کردهاندکه در این صورت باید پرسید:«آیا ما نیازمند اجرایدونوع طرح کاهش خطر هستیم:یکی برای مخاطرات طبیعی و دیگریبرای مخاطرات تروریستی؟» خوشبختانه،هیچاقدام پرمخاطرهای وجود ندارد که احتمالآسیبپذیری طبیعی و تروریستی/فناورانه را باهم داشته باشد.
3. برنامه کاهش به منظور انعطافپذیری روشن است که برای ایجاد یکشهر انعطافپذیر،بهترین اقداماتکاهش مخاطرهی شهری باید شامل شیوههای تکنیکی و اجتماعی باشند.
اصلاح سیاستهای مقابله با بلایا مدل سیاست شهرهای انعطافپذیر باید شامل تعدادی از عناصر جدیدباشد از این قرارند: *ارزیابی تأثیر برنامههای کمکی بر برنامههای کاهش مخاطرات:تمام برنامههای کمکی دولت فدرال برای سکونت،زیرساختارها،توسعهیاقتصادی،توسعهی اجتماعی و مانند آن،باید دارای استاندارد و مقررات لازمبرای تشخیص تأثیراتشان روی برنامهی انعطافپذیری و کاهش مخاطرهباشد."