خلاصه ماشینی:
"دانشآموزان مهارتهای حرکتی پایه را در زندگی روزمره و دراکثر ورزشها استفاده میکنند(برای مثال:تاب خوردن،آویزان شدن،پریدن،پرش کردن،غلت زدن،صعود کردن،خزیدن و فرود آمدن و...
علاوه بر این کاهش آمادگی حرکتی،با به کار نبردنآموزش ژیمناستیک پایه در اکثر برنامههای تربیت بدنی شدتیافته است.
چرایی ژیمناستیک در برنامۀ تربیت بدنی دانشآموزان و معلمان اغلب از ژیمناستیکاستقبال نمیکنند،چون برای عرضۀ یک برنامه باکیفیت ژیمناستیک در مدارس،موانعی وجود داردکه باید بر آن غلبه کنند.
مشاهده و تجزیهو تحلیل مهارتهای ژیمناستیک،ارتقاء آگاهی از پیشرفت صحیحو مطمئن و بهبود در چگونگی کمک به اجرای مهارتها میتوانداعتماد به نفس معلمان را در آموزش ژیمناستیک افزایش دهد.
برنامۀ آموزشی حرکات پایه مناسب و منتخببرای دانشآموزان سنین ابتدایی و راهنمایی شاملموارد زیر است: ژیمناستیک آموزشی(آموزش حرکت)،تمرینات ایستگاهی و دایرهای(مسیرهایمانع)و دیگر فعالیتهای غیر رقابتی که از لحاظ پیشرفت مناسب هستند.
آموزش پایۀ مهم در مهارتهای حرکتی برای دانشآموزانمقطع ابتدایی و راهنمایی میتواند پیرامون هفت موضوع یا حوزۀکلی سازماندهی شود: 1.
تعادل مؤثر میتواند توانایی کودکان را برای شرکتدر ورزشها توسعه دهد و به افزایش شناخت نسبت به بدن کمککند [eerpuD &,yorT,notxalC,2006] .
غلت اولیه روی زمین(بهجلو،به عقب و به طرفین)به کودکان این فرصت را میدهد کهموقعیتهای بدنی پایۀ خود را که شامل جمع شدن،خم شدن،پاباز و کشیدن بدن میباشد،کشف کنند.
میدان موانع و حرکات زنجیرهای میدان موانع میتواند برای بهبود آمادگی حرکتی،آمادگیمرتبط با سلامتی و حل مشکلات و فعالیت بدنی کلی استفادهشود [sivaD & ffehcoD,1999] .
مربیان تربیت بدنی برای ارائۀ یکژیمناستیک کامل و مناسب رو به پیشرفت و برنامۀ حرکتی برایدانشآموزان در همۀ سنین،باید مایل به استفاده و جستوجو ازمنابع مختلف،راهبردهای آموزش و تکنیکهای ارزشیابی باشند."