خلاصه ماشینی:
"به خصوص با مطرح شدن بحث تغییر کتاب،معلمی که اطلاعاتی در مورد کتابجدید ندارد،برای کسب اطلاعات باید به چه کسی مراجعه کند؟» زمینشناسی متولی ندارد یکی دیگر از گلایههای مطرحشده در جمع معلمان زمینشناسی،نامعلوم بودن متولی این درس درآموزش و پرورش است.
» یکی دیگر از دبیران زمینشناسی معتقد بود این درس فقط از نظر خود معلمان مستقل شده است،اما ازدید مسئولان بالادست،هنوز تحت لوای علوم تجربی قرار دارد.
نبود متولی خاصی برای رشتهی زمینشناسی(به تصویر صفحه مراجعه شود)&%06409ZARG064G% در آموزش و پرورش سبب شده است که مشکلات این رشته سالها حلنشده باقی بمانند و به این درس بهای لازمداده نشود.
» معلمان زمینشناسی مشهد به استفاده از دبیران غیر مرتبط در تدریس درس زمینشناسی به عنوان یکی دیگراز مشکلات این رشته اشاره کردند.
» اینها حرفهای پراحساس خانم کریمی بود که گلایهمند از بیاهمیت شمردن زمینشناسیپیشنهاد جالب و قابل تعمقی ارائه کرد:«نظر من این است که مفاهیم اساسی زمینشناسی مثلخاک،سنگ و آب،در حد اطلاعات عمومی در سال اول برای دانشآموزان تمام رشتهها تدریسشود و یک درس اختیاری هم با عنوان زمینشناسی وجود داشته باشد که مفاهیم تخصصیتر واطلاعات بیشتر را به دانشآموزان علاقهمند آموزش دهد.
یکی از دبیران در این مورد خاطرهای را نقل کرد:«دریکی از جلسات شورای عالی برنامهریزی آموزش و پرورش،یکی از میهمانان جلسه کهدکترای علوم انسانی داشت،بعد از شنیدن گلایههای معلمان زمینشناسی این موضوع رامطرح کرد که اصلا چه ضرورتی وجود دارد که زمینشناسی جزو علوم پایه محسوب شود؟یعنی تا این حد ما برای به دست آوردن و تثبیت جایگاه در آموزش و پرورش مشکل داریم."