چکیده:
امروزه بحث تبدیل اطلاعات به دانش یکی از مباحث اصلی در همه حوزههای علمی
در سطح جهان است.یکی از دلایل پرداختن به این مسئله، افزایش حجم عظیم اطلاعات و
تنوع بسیار زیاد منابع اطلاعاتی به ویژه در محیط شبکههاست. دانش منبعی ارزشمند و
گرانبها، برای پیشرفت و ادامه پویای در سازمانهاست و در صورتی میتوان آن را برای
رسیدن به اهداف سازمانی به کار بست که از مدیریت دانش کارآمد، برخوردار باشد.این
مقاله با توجه به چنین رویکردی به تعریف دانش، انواع دانش، مدیریت دانش و موانع آن
در سازمانها میپردازد و مشخص میکند که فناوری اطلاعرسانی تا چه اندازه
میتواند، در مدیریت دانش سهیم باشد.
خلاصه ماشینی:
"مدیریت دانشدر دنیای امروز و جهان رو به رشد که اطلاعات در آن به حد انفجار رسیده است، تکیه کردن به اطلاعات و دانش عینی نمیتواند سازمان را در چرخه حیات، به سلامت به مقصد برساند، بلکه فقط در صورتی میتوان به رقابت در این بازار جهانی ادامه داد که در کنار استفاده از اطلاعات و دانش عینی، دانش ضمنی را با تشریک مساعی، برقراری روابط عاطفی و استفاده از نظامها خبره با غلبه بر تمام مشکلات موجود در جهت دانشورزی و خردورزی به کار گرفت، چرا که امروزه کشوری در جهان قدرتمند خواهد بود که بتواند اطلاعات موجود را به دانش تبدیل کرد و از دانش تولید شده به خرد جمعی برسد.
اما در دنیای امروز و جهان روبه رشد که اطلاعات در آن به حد انفجار رسیده است، تکیه کردن به اطلاعات و دانش عینی نمیتواند سازمان را در چرخه حیات، به سلامت به مقصد برساند، بلکه فقط در صورتی میتوان به رقابت در این بازار جهانی ادامه داد که در کنار استفاده از اطلاعات و دانش عینی، دانش ضمنی را با تشریک مساعی، برقراری روابط عاطفی و استفاده از نظامهای خبره با غلبه بر تمام مشکلات موجود در جهت دانشورزی و خردورزی به کار گرفت، چرا که امروزه کشوری در جهان قدرتمند خواهد بود که بتواند اطلاعات موجود را به دانش تبدیل کند و از دانش تولید شده به خرد جمعی برسد."