خلاصه ماشینی:
"هدفهای ارزشیابی اهداف ارزشیابی به طور عمده در جهت بهبود سازمان و بهبود و بهسازی فردپیشبینی شده است و در موارد متعددی چون ارتقاء،انتقال،تغییر پست و انتصاب مورداستفاده قرار میگیرد،ضمنا ارزشیابیهای فوق العاده نیز در پارهای موارد برای تشویقکارکنان یا اصلاح اشتباهات آنان انجام میپذیرد که این ارزشیابیها موردی بوده و شامل{o(2)- etmaeB o} همگی کارکنان نمیشود.
محرمانه نمونه شماره 1(ایالات متحده امریکا) نام و نام خانوادگی:تاریخ: عنوان شغل:طبقۀ شغلی: میزان حقوق و مزایا آخرین افزایش حقوق و مزایا حداقل حداکثر واحد سازمانی ارتقاء تجدید تجدید تجدید پست نظر نظر نظر تاریخ اجرا مبلغ افزایش درصد افزایش شایستگی یا گروه سه ماهه شش ماهه سالانه (به تصویر صفحه مراجعه شود)مبنای شایستگی برای توجه هرنوع افزایش یا ارتقاء موکول به افزایش کمی یا کیفی عملکرد کارمند است.
هدفهایی که در این ارزشیابیها مورد نظر بوده از نظر مؤسسات عبارت بودهاند از: ارزیابی استعداد افراد برای ترفیع و پیشرفت آیندۀ آنان 94% ارزیابی میزان آمادگی و نیاز کارکنان به آموزش و بهسازی 93% ارزیابی عملکرد گذشتۀ کارکنان 91/3% تحقیق دوم در پایان سال 1976 انجام گرفته و نتایج آن در سال 1977 توسط«جیلآنگرسن»منتشر شده است.
نمونه شماره /5ب فرم ارزشیابی عملکرد کارکنان غیر دائم (توسط کارمند تکمیل شود) بخش 1 1-وظایف و مأموریتهای عمده در دوره الف-شرح وظیفه باختصار ب-ارزیابی موفقیتها ج-ارزیابی ضعفها 2-هدفهای عمده طی دورۀ آینده 3-هدفهای پیشرفت شغلی 4-زمینههای قوت و ضعف 5-توضیحات عمومی توسط کارمند 6-نظرات کلی سرپرست تاریخ:امضای کارمند: منابع و مآخذ: {Eدر نوشتن مقاله از منابع و مآخذ زیر استفاده شده است."