خلاصه ماشینی:
"(Ashkenas,Ulrich,Jick,&Kerr,1995) بهطور کلی دولت میتواند برای آموزش کارآفرینان وصاحبان کسب و کارهای کوچک با تسهیل امکانات لازم،بااستفاده از منابع گوناگونی به این مهم دست یابند: الف:سازمان غیردولتی (NGOs) ب:مؤسسات آموزشی دولتی و دانشگاهها؛ ج:سازمانهای محلی(حکومتهای محلی)؛ د:مؤسسات آموزشی خصوصی؛ ه:اتاقهای بازرگانی و تجاری؛ و:مؤسسات توسعه مدیریت؛ ز:انجمنهای بازرگانی؛ ح:سازمانهای مشاورهای؛ ط:مؤسسات آموزشی خودگردان در زمینه کسب و کارهایکوچک(مقیمی و احمدپور،1380،ص 20) یا آموزش کارآفرینی مفید و مؤثر است؟ رابرت رانستات (Robert Ronstadt) ،استاد مدرسه علوماقتصادی هاروارد آمریکا،در یکی از تألیفات خود به نام«آموزش و تربیت کارآفرینان نوپا»رابطه میان آموزش وموفقیت در امر کارآفرینی را به تفصیل شرح داده و حتیدر مورد اینکه چه دروسی باید به کارآفرینان نوپا آموزشداده شود مطالب زیادی آورده اما باوجوداین تا به حال درمورد نحوه تدریس مواد آموزشی کارآفرینی تحقیقات کمیصورت پذیرفته است.
هداف تحقیق: لذا اهداف اصلی و فرعی این تحقیق به شرح زیر است: دف اصلی تحقیق طراحی مدل مطلوب خط مشیگذاری در نظام آموزشکارآفرینی در ایران هداف فرعی: *مستندسازی و ترسیم وضعیت موجود خط مشیگذاریدر نظام آموزش کارآفرینی در ایران *انجام مطالعه تطبیقی و استفاده از تجارب کشورهایموفق دنیا در زمینه خط مشیگذاری در حوزه آموزشکارآفرینی *ارائه راهحل و پیشنهادهای کاربردی در حوزه آموزکارآفرینی در ایران *طراحی و تبیین مدل مطلوب خط مشیگذاری در نظامآموزش کارآفرینی در ایران ؤالات تحقیق: براساس مسأله،اهداف و چارچوب نظری تحقیق،مهمترین سؤالهای پژوهشی عبارتند از: *در وضعیت موجود نهادهای خط مشیگذار در حوزهآموزش رسمی و غیررسمی کارآفرینی چه نهادهاییهستند و چه نقشی(تدوین سیاست،اجرا و ارزیابی)رادر فرآیند خط مشیگذاری ایفا میکنند؟ *در وضعیت مطلوب نهادهای خط مشیگذار در حوزهآموزش رسمی و غیررسمی کارآفرینی چه نهادهاییهستند و چه نقشی(تدوین سیاست،اجرا و ارزیابی)رادر فرآیند خط مشیگذاری ایفا میکنند؟ *آیا وضع موجود با وضع مطلوب نهادهای خط مشیگذاریدر آموزش کارآفرینی تفاوت دارد؟میزان تفاوت دربخشهای مختلف چگونه است؟ وششناسی تحقیق با در نظر گرفتن نوع و ماهیت سؤالها و روشهایجمعآوری دادهها،این تحقیق به لحاظ کاربرد از نوعتحقیق کاربردی،به لحاظ هدف از نوع تحقیق اکتشافی،از لحاظ زمان از نوع طولی(دوره برنامه چهارم توسعه)،وبه لحاظ شیوه جمعآوری دادهها ترکیبی از روش کمیو کیفی است و با توجه به اینکه از روشهای متعددبرای جمعآوری دادهها استفاده میکند از ویژگیروشهای متعدد یا کثرتگرایی برخوردار است."