خلاصه ماشینی:
"رحلۀ اول:درک یادگیری مهارتهای حرکتی فرد ضامن دو عامل است:عملمتوالی و اجرای موقتی به بیان دیگر،یک مهارت نشاندهندۀیک مجموعه یا زنجیرهای از فعالیتهای انجام شده در مدتزمان مشخص است.
شاگرد ابتدا در حرکات بنیادی ماهر میشودو همین باعث میشود تا برای پیشرفت تلاش کند،او در هر مرحله نیازمندروند یادگیری است.
معلمان باتجربه سعی دارند تا هر جلسه از تمرین را با ذهنیتمثبت به پایان برسانند و شاگرد نیز اجرای بهتری داشته باشد،چون یادداری تصویرمثبت باعث بهبود اجرا و پیشرفت میشود.
شکل 3-4:انتقال یادگیری زمانی رخ میدهد که مهارت یاد گرفته شده بر مهارتجدید اثر بکذارد،مثلا بازیکن تنیس میتواند در ورزشهای راکتی موفق شود،ورزشیکه شبیه است با وجودی که تفاوتهای بنیادی نیز وجود داشته باشد.
روش بعد این است که مطمئن شوند اصول بنیادی مهارتجدید بهطور کامل یاد گرفته شده است و میتواند مهارت جدید را خوب اجرا کند مثلانحوۀ قرارگیری پا و ضربه زدن به توپ در پنالتی و ضربۀ آزاد یکسان است.
هدف باید قابل دسترس و متناسببا تفاوتهای فردی هر اگرد از نظر شخصیت،توانایی و سطحزندگی باشد و بایستی معلم و شاگرد در این موضوع هماهنگیداشته باشد و با دقت و تعهد به اهداف برسند و ابزار مهم دراین امر یادگیری است.
وامل مؤثر در اجرا هدف بنیادی یادگیری یک مهارت حرکتی پیشرفت اجرادر بازی یا فعالیت است.
تمرین مهارت در حینخستگی نه تنها باعث پیشرفت نمیشود،بلکه به آسیبدیدگینیز ختم میشود و همچنین اجرای ضعیف را به دنبال دارد وباید در هنگام نشاط و شادابی انجام شود."