خلاصه ماشینی:
"مقاله تصویرسازی کهتصاویر را زندگی میکردنگاهی به زندگی و آثار ترینا اسکارت هایمن گردآوری و ترجمه:مسعود مجاوری آگاه هنر تصویرگری فرآیندی است که مهمترین سالهای زندگی انسان،یعنی دورهی کودکی را میسازد و جامعهی امروز بدونکتابهای مصور قادر به پشت سر گذراندن آموزشهای لازم برای کودک نیست و در نتیجه در صورت عدم پرداختن به حوزهیتصویرسازی،زمان بسیار زیادی باید صرف آموزش شود.
در متن پیش رو،با زندگی و آثار تصویرگری آشنا میشویم که گرچه چشم از دنیا فروبسته،اما تلاش وی در طول حیات پربارش ذهن کودکان بسیاری را در حوزهی تصویرسازی ادبیات داستانی به خود معطوفکرده است و مفتخر به اخذ جایزهی پرکارترین تصویرگر جامعهی تصویرگران نیویورک پس از حیات خویش شده است.
هایمن بار دیگر در مدرسهی هنر ثبت نام کرد و دوباره برای کار به سراغ ناشران رفت تا اینکه بالاخرهاولین کار حرفهایاش در زمینهی تصویرسازی کتاب کودک به او پیشنهاد شد.
تنهی درخت کاملا در حاشیه قرار گرفته است و شاخههای آن به سمت راست تصویر امتداد یافته و میانترس ذکر شده از تاریکی جنگل و این قسمت از داستان که نقطهی عطف آن است(وجود مکان امن یا کلبهیچوبی)جدایی میافکند.
کنارش یک گربهی سفید با نگاهی خرسند نشسته و در سمت دیگر برروی زمین،گربهی سیاه محبوبش(کهدر تمام طول داستان همراه اوست)،چون زنگ خطری به حالت آماده باش ایستاده است،چرا که در طی داستان،گربهی سیاهاست که هنگامی که شنل قرمزی به کمک نیاز دارد،دست به کار میشود.
در کتاب«جرج قدیس و اژدها»(که تصویر دو صفحهی مقابل آن در تصویر شمارهی 9 نشان داده شده است)،طراحی (به تصویر صفحه مراجعه شود)کلاسیک هایمن به وضوح دیده میشود،به خصوص در حاشیهها که به منظور نمایش ادامهی داستان طراحی شدهاند."