خلاصه ماشینی:
"نقد و بررسی تناسب محتوابا کودکانگی ذهن مخاطبنقد و بررسی کتاب«روباه قرمزه»نوشتهی«تورنتون دبلیو برجیس» علی خانمرادی (به تصویر صفحه مراجعه شود) نام کتاب:روباه قرمزه نویسنده:تورنتون دبلیو برجیس مترجم:سعیدا زندیان تصویرگر:هریسون کیوی ناشر:قدیانی(کتابهای بنفشه) تعداد صفحات:120 نوبت چاپ:اول 1390 شمارگان:1650 نسخه بها:3000 تومان فرم اصیل داستانی به لحاظ ترتیب مؤلفههای روایی که همواره در آثار کلاسیک کودک و حتی بزرگسال مورد توجه بودهو داستان را با ایجاد گرهافکنی پیش برده و پس از تعلیق به اوج رسانده و سپس گرهگشایی و پایانبندی را به دنبال دارد؛درداستانهای زنجیروار«روباه قرمز»جز در پارهای از روایتهای داستان،به خوبی مورد توجه است؛به طوری که سادگی و مأنوسبودن فرم و ساختار ار،به دور از هرگونه نوآوری،ذهنیت ساده و سرراست،کودک را آرام و بیدغدغه به دنبال میکشد.
در مجموع،آثار ادبی کودکان میبایست به لحاظزبانی متناسب با دورههای شناختی و قدرت ادراک ذهنی کودک باشند؛در اینرابطه جدا از بخشهای مختلف زبان،مترجم توانسته است با استفادهی صحیح و بهجا اسادهترین واژگان،روایت داستان را به زبانی قابل فهم و روان برای کودکان دنبال کند.
در واقع اثری که به سبک واقعگرا نگارش میشود،میبایست برای خروج از وضعیت واقعی و رئال خود ورود به عالم وهم،جادو و فانتزی منطق داستانی محکم و قابل قبولیارایه کند و در غیر این صورت مخاطب به هیچ وجه این تداخل سبکی را نمیپذیرد.
در اثر فوق با توجه به اینکه نویسنده سعی دارد فرآیند آموزش را از طریق تمثیل زندگی حیوانات در جنگل و لذتمطالعهی روابط بین جانوران دریابد،مسلما در جنبههای مختلف این منظرگاه موفق است و توانسته رابطهی خوبی بین کودکو ماجراها و شخصیتهای موجود در کتاب برقرار،و به این واسطه،کارکرد درست مفاهیم آموزشی و تربیتی مورد نظرش رابه کودک القا کند."