خلاصه ماشینی:
"این مقاله که بر مبنای بررسی آثار موجود در مجموعه موزهبروکلین بنا شده،ریشهها و تحولات مضمون گل و پرنده در نقاشی وهنرهای تزیینی ایران با تمرکز بر گل سرخ و بلبل در زمینه تاریخیو فرهنگی و به طور کلی نقش آن را در فرهنگ ایرانی مورد بررسیقرار میدهد.
وی به عنوان متخصص در زمینه سفالهای ایرانی شناخته شده وجمعآوری این اشیاء حاکی از علاقمندی و درک خاص او از هنر ایرانبود که بدون شک در خلال سالهای طولانی اقامتش در ایران حاصل(*)دانشجوی کارشناسی ارشد پژوهش هنر،دانشگاه تربیت مدرس (**)استادیار گروه پژوهش هنر،دانشگاه تربیت مدرس &%16014HMKG160G% تصویر 1 جعبه نظر قربانی،قرن 19 میلادی(13 هجری شمسی)،موزهبروکلین،شماره 193،86 (به تصویر صفحه مراجعه شود)شده بود.
شماره40,365 (به تصویر صفحه مراجعه شود)یک جلد صحافی شده مقوایی لاکی سه تکه نیز که تاریخ آن حدود1540-156 است با رنگیزههای چند رنگ و طلا بر روی زمینه سیاهنقاشی شده و صحنهای دسته جمعی از دربار آن را تزیین کرده است.
htiw anihC morf detropmi repap eulb eniF saw sehcnarb gnirewolf fo sngised detniap dlog citeop naisreP fo rebmun a fo snigram eht rof desu deipoc rarsA lA nazhkaM eht sa hcus;seigolohtna ztimhcS arabraB eeS.
S upakpoT)smossolb etihw dna der ees gnitniap eht fo egami na roF.
c renreL htiduJ ot detbedni noitacilbup siht gnikam rof egami na rof;(em ot elbaliava :ees gniliec detcurtsnocer eht fo ni),serutcurtS dlO,efiL weN I-taraziV,(hsilgnE dna naisreP yrtsiniM,izasrhahS av naksaM noitcujnoc ni noitcurtsnoC fo eht rof noitazinagrO ehT htiw ,egatieH lanoitaN fo noitavreserP ,nevig ton noitacilbup fo ecalp 115."