خلاصه ماشینی:
آقاي ناصري در ادامه با مطرح كردن ناكارامدي روشهاي تجربه شدة فعلي آموزش زبان در مدارس، به نقش مهم دبيران زبان در اين خصوص اشاره كرد و يادآور شد تناسبي بين امكاناتي كه تاكنون در اختيار دبيران قرار گرفته است و انتظارات برنامة درسي از آنها وجود ندارد.
ايشان توجه مجلة رشد آموزش زبان را به اين مهم در طول ربع قرن انتشار آن ستود، ولي در عين حال يادآور شد كه لازم است محتواي مجله بهطور مستمر مورد نقد علمي قرار گيرد و مشخص شود تا چه حد شكل فعلي مجله پاسخگوي نيازهاي واقعي دبيران در كلاس درس است و تا چه حد به آنها در ارتقاي مهارتهاي حرفهاي كمك ميكند.
سخنران بعدي، دكتر محمدرضا عناني سراب، سردبير رشد آموزش زبان بود كه در مقدمة سخنان خود، ضمن اشاره به تفاوتهايي كه بين رشد آموزش زبان و ساير مجلات رشد تخصصي وجود دارد، يادآور شد كه درك و توجه لازم به اين تفاوتها نيازمند ظرايفي است كه بايد در سياستگذاريهاي مجله مورد توجه قرار گيرد تا مجله بتواند رسالت واقعي خود را ايفا كند.
In the first two articles, some important theoretical issues of CALL were discussed, and various useful CALL communities and online journals were introduced.
cceptable online behavior: A the rules of Netiquette As social human beings, we are generally aware that each community has its norms of (un)acceptable behavior, and that there is a certain popular etiquette which regulates how people in a particular community interact with each other.