چکیده:
هر
چند هدف همه روشهای مختلفی که امروزه برای آموزش زبان تدوین میشوند کمک به زبان
آموز در یادگیری زبان خارجی است، اما هر روش فلسفه ویژهای دارد.در این مقاله اصول
و مبانی روشهای آموزش زبان تحلیل و ارزیابی میشود.نگارنده سعی کرده تا، هم زمان
با تحلیل شالودههای علمی روش سمعی-بصری ساخت یکپارچه، شیوههای آموزشی و میزان
استفاده آنها از دستور زبان را ارائه دهد.آموزش دستور را نباید از دیگر جنبههای
یادگیری ارتباطی در زبان خارجی جدا کنیم.به این ترتیب، تمامی مسائل آوایی و آهنگ
کلام زبان خارجی، واژگان مفید، دستور، گفتار کلامی و غیر کلامی(ایما و اشاره)،
رفتارهای فردی اجتماعی شده، که در موقعیت واقعی در خدمت گفتار به کار میروند، همه
به صورت یکپارچه و ساختهای همه جانبه با استفاده از امکانات سمعی-بصری به
زبانآموز یاد داده میشود و از زبانآموز خواسته میشود که بلافاصله در موقعیتی
ابتدا تصنعی، سپس واقعی، که معلم با استفاده از منابع موجود فراهم میآورد، آنها را
به کار ببندد.
خلاصه ماشینی:
"vags معتقد است که همواره به دنبال شیوه یادگیری سریعتر بوده است و برای این کار از طریق بازسازی موقعیت ارتباطی، هر بار که لازم به نظر رسیده، انتخاب ساختارها و شکلهای دستوری را که باید آموزش میداده بر اساس بسامد کاربرد صورت داده است، خصوصا در ابتدای آموزش(در ده جلسه اول)سعی شده است که کاربرد ساختارهای گفتاری اساسیتری یاد گرفته شود، ساختارهایی که به زبان آموز امکان میدهد که بیشترین منظورها را با کمترین مواد زبانی، که دائما در موقعیتهای گوناگون و در بافتهای متفاوت تکرار میشوند، بیان کند.
روند آموزش و یادگیری دستور در روش vags روند آموزش و یادگیری دستور به همرا دیگر عناصر توانش زبانی و ارتباطی به صورت هماهنگ، کلی، و یکپارچه به شیوه زیر اجرا میشود: -ابتدا با مشاهده منظم عمل ارتباط در موقعیتهای واقعی که سخنگویان اصلی زبان (به عنوان زبان اول)به کار میبرند، گفتگوها یا همان ریتم و لحن اصلی انتخاب و ضبط هدف گفتگوی واقعی با سر و صدای مصنوعی مناسب آن موقعیت)و تعداد زیادی از (1) xuatnemgesarpus)stemele sel تصاویر ثابت یا متحرک، نقاشی یا عکس، چاپ شده یا منعکس شده بر روی دیوار یا به صورت فیلم به زبان آموزان ارائه میشوند.
روش سمعی-بصری ساخت یکپارچه بر پایه اصول علمی یادگیری و به کارگیری زبان یعنی گفتگو در موقعیت، که بهترین شیوه به خاطر سپاری نیز تشخیص داده میشود، تدوین مییابد و از امتیازهای خاص آن، آموزش زبان پایه با استفاده از صوت و تصویر است که از یک برنامهریزی دقیق عملی تبعیت میکند و تدریس مواد زبان خارجی پایه، در هر یک از واحدهای درسی، با گفتگویی، به صورت جملههای پیوسته یا موضوع گفتگویی همراه با تصویرهای فراوان از صحنههای زندگی روزمره آغاز میشود."