Skip to main content
فهرست مقالات

مسئولیت مدنی اصحاب رسانه با مطالعه موردی در مطبوعات

نویسنده:

علمی-ترویجی (وزارت علوم)/ISC (20 صفحه - از 109 تا 128)

بر اساس قواعد مسئولیت مدنی هیچ ضرری نباید جبران نشده باقی بماند و قلمرو آن بسیار گسترده است. تا آنجا که هر شخصی به دیگری خسارت وارد آورد. اعم از مستقیم یا غیر مستقیم مادی یا معنوی، موظف و ملتزم به جبران آن است. در این میان، مسئولیت مدنی رسانه‌های همگانی چهره خاصی دارد و دارای آثار ویژه خود است. با توجه به نقش رسانه‌های همگانی در جوامع کنونی تحمیل مسئولیت بر آن ‌ها باید متناسب با این نقش بی‌بدیل باشد. در این مقاله مفهوم مسئولیت مدنی رسانه‌ها و ارکان آن مورد بررسی و تبیین قرار می‌گیرد و به مطبوعات که یکی از مهم‌ترین رسانه‌های مکتوب‌اند، به‌ طور ویژه پرداخته شده است و مسئولیت مدنی صاحب امتیاز، سردییر، نویسنده، خبرنگار و ناشر نیز مورد تدقیق قرار گرفته است.


برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت)