چکیده:
عرفان برای درک حقایق ادیان در برابر ظواهر دینی و تفکر عقلی طراحی شده و در حیات معنوی پیروان آنها تاثیر فراوانی داشته است. موضوع عرفان وجود، غایت آن اتصال به وجود نامحدود و زبان آن رمزی است. در مسیحیت الوهیت عیسی بر پایه مفهوم اتحاد و حلول توجیه می شود و آگوستین به عرفان مسیحی رنگ فلسفی می دهد. در تاریخ کلیسا عرفان با رهبانیت به هم آمیخته است. مسیحیت نیز در آغاز گونه ای عرفان یهودی بود و در مسیر خود از حکمت نوافلاطونی و عرفان هرمسی و غنوصی تاثیر پذیرفت. نظام های رهبانی در تاریخ مسیحیت همواره بر عرفان عملی تاکید داشته اند و با انحرافاتی نیز همراه بوده اند
Mysticism has been proposed to understand the realities of religions versus the exterior aspects of religions and rational thinking، and it has significant influence on the spiritual life of those who follow them. The subject matter of mysticism is existence، its end is attachment to infinite Being and its language is symbolic. In Christianity، the divinity of Jesus is justified on the grounds of the concept of union and incarnation، and Augustine lends a philosophical air to Christian mysticism. Mysticism has been mixed with monasticism in the history of the Church. In the beginning، Christianity was a kind of Jewish mysticism and in the course of history it was influenced by Neo-platonic philosophy and Hermetic and Gnostic mysticism. During the history of Christianity، monastic systems have always emphasized on practical mysticism and have been subject to some deviations.
خلاصه ماشینی:
"No. 3, Summer 2011 عرفان و رهبانیت در مسیحیت عباس رسولزاده 1 * چکیده عرفان برای درک حقایق ادیان در برابر ظواهر دینی و تفکر عقلی طراحی شده و در حیات معنوی پیروان آنها تأثیر فراوانی داشته است.
296 این افراد در تاریخ مسیحیت، همان کسانی هستند که در دوران آزار مسیحیان در زمان دسیوس 297 امپراتور روم (201-251)، برای حفظ ایمان خود به غاری در اطراف شهر افسس 298 پناه بردند و به «هفت خفتگان» 299 شهرت دارند.
تا سالها پس از ظهور اسلام نیز برخی از این دیرها در سرزمینهای اسلامی وجود داشته است و راهبانی در آنها زندگی میکردهاند.
د. داستانهای روسپیان صحرا: 319 این کتاب پیرامون زندگی عبرتانگیز و درسآموز روسپیانی است که توبه کرده و به رهبانیت روی آورده و در گمنامی به سیر و سلوک فردی پرداختهاند.
اعضای این حرکت احساس میکردند که کلیسای آنان، در شرح عقائد و گسترش امور مربوط به ایمان، به اندازهای برای عقل اهمیت قائل شده که اعمال دینی تقریبا از ایمان زنده و فعال تهی گردیده است.
عارفان و راهبان نامآور هرچند همه مسیحیان به رهبانیت روی نیاوردند، اما بسیاری از آنان بر این باورند که عرفان بخشی از زندگی هر مسیحی حقیقی است.
تراپیستها در قرن هفدهم برای اصلاح رهبانیت سیسترسین در فرانسه، نهضتی به وجود آمد که راهبان و راهبههای آن نظام رهبانی را به ترتیب، تراپیست و تراپیستین 393 نامیدند.
در طول قرن شانزدهم از نظام رهبانی کرملی دو شاخه مستقل به وجود آمد: کرملیهای پابرهنه: 408 آنان برای ریاضت و سادهزیستی از پوشیدن کفش خودداری میکردند."