خلاصه ماشینی:
"1. مقدمه افزایش شدید قیمتهای بین المللی سوخت در طول دوره 2006-2003(جدول 1)برای اقتصاد بازارهای در حال ظهور و در حال توسعه که به چالشی بزرگ تبدیل شده و این در حالی است که دولتها تأثیر قابل ملاحظهای بر قیمت داخلی سوخت و شبکههای امنیت اجتماعی دارند که این موارد منجر به توسعه ضعیف این اقتصادها شده است.
درنهایت،درخصوص کشورهای 7 G دادههای AEI پیشنهاد میکنند که میانگین نرخ تبدیل در طول دوره(2006-2003)فقط کمی از پایینتر از میانگین کشورهای 7 G (1/05)بوده،اما به طور برجستهای برای آمریکا بالاتر میباشد(0/89)،پیشنهاد میکند که ممکن است حتی در کشورهایی که در آنها قیمتگذاری سوخت به طور کامل آزاد میشود وقفههایی وجود داشته باشد.
بررسی یک تجربه بین المللی پیشنهاد میکند که یک استراتژی برای کاهش یارانههای قیمت محصولات نفتی داخلی به احتمال زیاد موفق خواهد بود،اگر شامل ترکیبی از موارد زیر باشد: *آزادسازی قیمت محصولات نفتی داخلی یا تنظیم یک فرمول تعدیل خودکار قوی *ترکیبی از افزایش قیمتها با یک بسته کاملا عمومی شده از اقدامات هدفگذاری شده، جهت کاهش تأثیر بر فقرا با حداقل برخی از اقداماتی که دارای تأثیر فوری هستند.
برای مثال،یک مورد ممکن است نگهداری یارانههای نفت سفید برای یک یا دو سال بوده در حالی که با کاهش دیگر یارانهها همراه باشد و این ممکن است زمان را برای توسعه بهتر برنامههای مخارج هدف قرار دهد،اما چنین تفاوتهای قیمتی بین تولیدات نفتی نباید بیش از متوسط دوره به عنوان تولیداتی که جانشین هستند، حفظ شود و حتی این نفت سفید است که عمدتا بهتر مصرف میشود."