خلاصه ماشینی:
"رضایت مشتریان و کارکنان مکمل یکدیگر بهشمار میروند و بنای بسیاری از کسب و کارها براساس این باور مهمشکل گرفته است که باید از طریق ایجاد رضایتمندی برای مشتریان،بهتعهدات سازمان عمل نمود،رسالت خود را انجام داه و مشارکت خویشرا در جامعه به اثبات رساند.
(به تصویر صفحه مراجعه شود)پرسشنامهای شامل 27 سئوال بسته و دو سئوال باز تهیه شد،کهپاسخهای(میزان رضایت)مشتریان و ضرایب اهمیت موضوع در طیفلیکرت1و در یک پیوستار پنج قسمتی با موارد خیلی کم،کم،متوسط،زیاد،خیلی زیاد،مورد سنجش قرار گرفته است و بخشی نیز تحت عنوانمشخصات پاسخگو،جهت ثبت اطلاعات و مشخصات مربوط بهپاسخدهندگان در نظر گرفته شده است.
(به تصویر صفحه مراجعه شود) (به تصویر صفحه مراجعه شود) (به تصویر صفحه مراجعه شود) 8-بررسی فاصله بین وضعیت موجود و وضعیت مورد انتظار مشتری در جدول زیر شماره عامل مؤثر بر رضایت مشتری که همان شمارهسئوالات پرسشنامه رضایت مشتری میباشد و فاصله بین وضعیت موجود(عملکرد فعلی سازمان میادین میوه و ترهبار)و وضعیت مطلوب و موردانتظار مشتریان،که به صورت صعودی مرتب شده،ارائه شده است.
در سازمانمیادین میوه و ترهبار،نیز استفاده از تکنولوزی و تجهیزاتجدید میتواند برخی از مشکلات و نقاط اصطکاک بین مشتریو کارکنان را کاهش دهد،به عنوان مثال استفاده از صندوقایفروش که برای مشتری،بطور خودکار فاکتور(فیش)صادرمینمایند،میتواند در سازمان میادین مورد استفاده قرار گیرد؛زیرا در حال حاضر برای بسیاری از محصولات خریداری شدهتوسط مشتریان،فاکتور صادر نمیشود و در صورتی کهمشتری،تقاضای فاکتور بنماید،باید فاکتور بصورت دستیتوسط فروشنده نوشته شود،که این روش،بسیار وقتگیر وکمدقت میباشد."