Skip to main content
فهرست مقالات

نقش تبلیغات در اجتماع

نویسنده:

کلید واژه های ماشینی : تبلیغات، نقش تبلیغات در اجتماع، اخلاق، اسلام، دین، روح، فضیلت، افکار مردم روح فضیلت، نقش تبلیغات در اسلام، نه‌ی از منکر

خلاصه ماشینی:

"نقش تبلیغات در اسلام دین اسلام برای امر بمعروف و نهی از منکر امتیازی قائل شده که شاید برای‌ هیچیک از قوانین دیگر چنین امتیازی قائل نشده باشد،زیرا بقاء و هستی دین را مرهون این‌ دو عامل بزرگ دانسته و در مقابل ترک این‌دو خطر عظیمی پیش‌بینی کرده چنانچه امام باقر علیه السلام میفرماید:ان الامر بالمعروف و النهی عن المنکر سبیل الانبیاء و منهاج الصلحاء فریضة بها تقام الفرائض و تأمن المذاهب و تحل‌ المکاسب و ترد المظالم و تعمر الارض و ینتصف من الاعداء و یستیم الامر2. بجای راستی و درستی دروغ و تزویر،وبجای امانت و صداقت تقلب و خیانت،و بجای صفا و صمیمیت کینه و حسد،وبجای هرگونه فضیلت و اخلاق فساد و ناپاکی جایگزین خواهد شد و این خطر بزرگ را که در اثر مسامحه در امر بمعروف و نهی از منکر دامنگیر اجتماع‌ میشود پیغمبر اسلام(ص)پیش‌بینی فرموده در آنجا که میفرماید: کیف بکم اذا فسدت نسائکم و فسق شبابکم و لم تأمروا بالمعروف و لم تنهوا عن المنکر؟فقیل له صلی الله علیه و آله و یکون ذلک یا رسول الله؟قال نعم و شر من ذلک کیف بکم اذا امرتم بالمنکر و نهیتم عن المعروف؟فقیل و یکون‌ ذلک قال نعم و شد من ذلک کیف بکم اذا رأیتم المعروف منکرا و المنکر معروفا*"

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.