Skip to main content
فهرست مقالات

موسیقی در تئاتر

نویسنده:

کلید واژه های ماشینی : موسیقی ، تئاتر ، نمایش ، روم ، هنری ، موسیقی در تئاتر ، اپرا ، درام ، آواز ، تئاتر یونان

خلاصه ماشینی:

"لیکن به این دلیل است که از زمان تس‌پیس )sipseT( شاعر قرن ششم پیش از میلاد،تا عصر آشیل )sulyhcseA( و از زمان سوفوکل )selcohpoS( تا اورپید )sedipiruE( شاعران و نمایشنامه‌نویسان برای بیان اهداف و افکار خود،به مجموعه‌ای از انواع هنرها نیاز داشتند تا جوهره اثر خود را آن‌چنان‌که بایست به تماشاگران بنمایانند و در این خط سیر،موسیقی نیز به عنوان هنری مستقل در هرچه بهتر بیان شده ماده اولیه تئاتر،لازم بود با آن هم‌آوا شود. فردیت سرآغاز رنج‌های بی‌شماری بود،در حالی که وحدت و یگانگی،پایه رهایی و کامیابی به حساب می‌آمد و این یکی دیگر از دلایل وجودی تئاتر بود تا ضمن ایجاد کار گروهی در بین بازیگران،دیگر هنرها را نیز به یگانگی و اتحاد فراخواند. شاید او خود مصنف نغمه‌های متن نمایش بود و در عین حال رهبری ارکستر را نیز به عهده داشت. اجرای حرکات نمایشی مذهبی در ارتباط با حضرت مسیح،مریم و حواریون به همراه آوازهای گریگورین که از متون مقدس مذهبی لاتین و آوازهای بدون همراهی برگرفته شده بود،از دیگر جلوه‌های مهم حضور موسیقی در عرصه تئاتر به شمار می‌رفت. آن‌ها برای اعلام فرامین و پیام‌های مقدس مذهبی به نواختن موسیقی شاد با استفاده از شیپور می‌پرداختند و در فواصل تغییر صحنه نیز حضور چشم‌گیر خود را نشان می‌دادند. لیکن عده‌ای اولین نمونه تاریخی این وحدت سه‌گانه را،به جیاکومو پری )ireP omocaiG( و جولیوکاچینی )iniccaC olluiG( دو آهنگ‌ساز نامدار ایتالیایی نسبت می‌دهند که در سال 1600 نمایشی توأم با موسیقی به نام اوریدیس را به روی صحنه بردند."


برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.