چکیده:
در حال حاضر نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران عهده دار وظایف و ماموریت های بسیار حساس و پر مسئولیتی است که قانون گذار به طور خاص در قالب ماده 4 قانون ناجا پیش بینی کرده است. این وظاییف و ماموریت ها همراه با توسعه و تحولات اجتماعی، سیاسی و اقتصادی در عرصه های مختلف، مسئولیت های جدیدی را متوجه این نیرو می کند.
این تحقیق با هدف تعیین و بررسی عوامل موثر بر احساس امنیت دانش آموزان تهران از چهار بعد اختیارات پلیس، در صحنه بودن پلیس، تعامل پلیس با جامعه و تجهیزات پلیس انجام شده است. سوالات تحقیق بر اساس همین مطلب و فرضیه های تحقیق نیز برگرفته از سوالات تنظیم شده است. در این تحقیق،ابزار سنجش، پرسشنامه محقق ساخته با ضریب اعتبار آلفای کرنباخ 85/7 درصد است و روش تحقیق به شیوه پیمایشی است. جامعه آماری شامل همه دانش آموزان دبیرستانی منطقه 7 تهران است که از 12 دبیرستان دخترانه و پسرانه در منطقه 7 به شیوه نمونه گیری تصادفی تعداد 479 دانش آموز انتخاب شده اند. نتایج تحقیق، وجود رابطه معنی دار بین عوامل چهارگانه فوق و احساس امنیت دانش آ»وزان را مورد تایید قرار داده است.
The Law Enforcement Force of the Islamic Republic of Iran is
currently in charge of very sensitive and critical duties and assignments
which have been predicted by the legislation particularly within
of the Force’s law. These duties and assignments bring new 4 article
responsibilities to this force when they are accompanied with social,
.political and economic developments in various arenas
The present research has been conducted with the aim of determination
and analysis of the factors affecting the feeling of security in the
students in Tehran in four spheres of the police authorities, police
presence in the scene, police interaction with society and police
equipments. Research questions have been drawn up on this very basis
and research hypotheses too, stem from the prepared questions. The
instrumentation of the research has been a questionnaire made by the
percent validity coefficient, and 7.85 researcher with Cronbach Alpha
a survey method has been used. The statistical community consisted
of Tehran 7 girl and boy high schools in district 12 of all students of
students were selected randomly. The results of the 479 of whom
research confirmed the significant relations between the four above-
.mentioned spheres and the feeling of security in the students
خلاصه ماشینی:
"بررسی نقش پلیسدر احساس امنیت دانشآموزان شهر تهران(دختر و پسر) *سرهنگ ستاد محمد حسین احمدی چکیده: {IBدر حال حاضر نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران عهدهدار وظایف و مأموریتهای بسیار حساس وپرمسئولیتی است که قانونگذار بهطور خاص در قالب ماده 4 قانون ناجا پیشبینی کرده است.
: 1H براساس تحلیل فرضیه فوق از آزمون همبستگی پیرسون استفاده کردهایم که نتایج ذیلبدست آمده: (به تصویر صفحه مراجعه شود)با توجه به نتایج جدول فوق بین دو متغیر اختیارات پلیس و احساس امنیت رابطه وجود دارد (0/183-R) و چون سطح معنیداری(0/019)کوچکتر از 5%است و مقدار 0>-R /183آماره آزمون در ناحیه بحرانی قرار میگیرد یعنی فرض, 0H رد و 1H تأیید میشود وچون مقدار R مثبت است،نتیجه میگیریم که بین دو متغیر رابطه مستقیم و ناقص وجوددارد (1<0183-<R) فرضیه دوم: بین در صحنه بودن پلیس و احساس امنیت دانشآموزان،رابطه معنیداری وجود دارد.
فرضهای آماری: بین تجهیزات پلیس و احساس امنیت دانشآموزان،رابطه معنیداری وجود ندارد: 0H بین تجهیزات پلیس و احساس امنیت دانشآموزان،رابطه معنیداری وجو دارد: 1H براساس تحلیل فرضیه فوق از آزمون همبستگی پیرسون استفاده کردهایم که نتایج ذیلبدست آمده: (به تصویر صفحه مراجعه شود)با توجه به نتایج جدول فوق بین دو متغیر تجهیزات پلیسی و احساسس امنیت رابطه وجوددارد (0/940-R) و چون سطح معنیداری(0/000)کوچکتر از 5%است و مقدار 0/940<-R آماره آزمون در ناحیه بحرانی قرار میگیرد یعنی فرض 0H رد و 1H تأیید میشود و چونمقدار R مثبت است،نیتجه میگیریم که بین دو متغیر رابطه مستقیم و ناقص وجود دارد (1<0/940-<R) نتیجهگیری: در مطالعه حاضر با جمعبندی نتایج حاصل از تجزیه و تحلیل آماری و با بررسی فرضیههایتحقیق،نتایجی به شرح زیر مشخص شد: 1-فرضیه اول نشان میدهد رابطه مثبتی بین اختیارات پلیس و احساس امنیت دانشآموزانوجود دارد."