خلاصه ماشینی:
"امروزه برخی از نوشتارها شباهتهای فراوانی با هر دوی این گونهدارند،به طوری که برخی از نویسندگان با کمک گرفتن از ویژگیهای درخور توجه و تأثیرگذار داستان و خاطره،و با توجه به نقاط قوتی المانهای تأثیرگذار در خاطرهنویسی زبان و رخداد زبان در خاطرهنویسی،جزو کارآمدترین ابزارهای برقراری ارتباط و تأثیرگذاری پرمخاطب است و بیش از آنکه از عناصر و صنایع ادبیوام بگیرد،کارکردی در جهت صمیمیت،روان بودن و خوشخوان شدن متن دارد؛چرا که مهمترین کارکرد خاطرهنویسی،انتقال تجربیات وبازنمایی رخدادهایی است که ریشه در واقعیت دارند.
از جمله ویژگیهای دورهی نوجوانی،میتوان به مواردزیر اشاره کرد: 1-ورود به دورهی تفکر انتزاعی 2-رشد جسمی و جنسی 3-توجه به گروه هم سن و سالان 4-توجه به جنس مخالف 5-آغاز استقلالطلبی و مسئولیتپذیری 6-پرخاشگری(که در حالت عادی به استقلالطلبی و هراس از عناصر بازدارندهی ان بستگی دارد) نویسندهی کتاب«روزنوشتهای درخت ته کلاس»،با توجه به موارد مهم و تأثیرگذار سنین نوجوانی،با رویکردی تیزهوشانه بهچنان روایتی از شرایط ساده و گاه بحرانی شخصیت باران روی آورده،که با پیوند دادن خرده روایتهای این کتاب با محور اصلی،درستدر جهت بازنمایی ویژگیهای عمومی دورهی نوجوانی گام برداشته.
گفت:«ابراهیمزاده 4-توجه به جنس مخالف 5-آغاز استقلالطلبی و مسئولیتپذیری 6-پرخاشگری(که در حالت عادی به استقلالطلبی و هراس از عناصر بازدارندهی ان بستگی دارد) نویسندهی کتاب«روزنوشتهای درخت ته کلاس»،با توجه به موارد مهم و تأثیرگذار سنین نوجوانی،با رویکردی تیزهوشانه بهچنان روایتی از شرایط ساده و گاه بحرانی شخصیت باران روی آورده،که با پیوند دادن خرده روایتهای این کتاب با محور اصلی،درستدر جهت بازنمایی ویژگیهای عمومی دورهی نوجوانی گام برداشته."