چکیده:
در چند دهة گذشــته اســتقرار و به کارگیری سیستم های هوشمند کنترل سرعت به عنوان راه حل موثر جهت افزایش شــناخته شــده است و با درجات مختلفی از کارایی توسط کشورها مورد استفاده قرار گرفته است . لــذا ایــن پژوهــش در چارچوب تئوری کارکردگرایی ضمن بیان دیدگاه های مربوط به سیســتم های اطلاعات جغرافیایی به طور اخص ، از طریق مطالعات میدانی ، میزان رضایت مندی مســافران محور ارتباطی تهران -کردستان را مورد بررسی قرار داده است . در این پژوهش با استفاده از روش های علاوه بر اثبات رضایت مندی از بکارگیری شــیوه های نوین کنترل تردد وســایل نقلیه عمومی میزان مشابهت جواب ها به تفکیک شهرستان های استان مشخص شده اند.
خلاصه ماشینی:
"علمی -ترویجی جدول ١: طبقه بندی موضوعی شاخص های توسعه پایدار توسط کمیسیون توسعه پایدار سازمان ملل متحد سال هشتم - شماره ١٦ ردیف ابعاد اجتماعی ابعاد اقتصادی ابعاد بنیادی و سازمانی ابعاد زیست محیط ی وابستگی اقتصادی ، تصمیم گیری فراگیر و تدابیر حمایتی از منابع ۱آموزش و پرورش میزان بدهی و حمایت همسو (تصمیم سازی آب شیرین سطحی و رسمی از توسعه تلفیقی ) زیرزمینی کشاورزی و تأمین امنیت ۲ اشتغال انرژی ظرفیت ساختاری غذایی تندرستی و بهداشت ، دسترسی ۳ به منابع آب و الگوی تولید و مصرف علوم و فناوری توجه به شهرها سیستم بهداشتی دفع فاضلاب تولید مواد زائد و اطلاعات و افزایش ۴ مسکن مدیریت آن آگاهی عمومی توجه به نواحی ساحلی رفاه و کیفیت مشارکت و قراردادهای حفاظت از محیط های ۵ زندگی حمل و نقل بین المللی دریایی و جزایر مرجانی ۶ حففرظ هنمیگری اث معادن حگرکوومهات ی ومندقنی ش ماهی گیری توسعه و ساختار قانون گذاری و ایجاد ۷توزیع درآمد/ فقر تنوع زیستی و فناوری اقتصادی چهارچوب های بنیادی ۸ جرم و جنایت تجارت آمماصداگیی ب روویرافرع ویآی هبا مدیریت پایدار جنگل ها جمعیت باروری اقتصادی مشارکت عمومی آلودگی هوا و کاهش ازن ارزش های تغییرات اقلیمی در جهان ۹اجتماعی ، مذهبی و - - و بالا آمدن آب دریاها اخلاقی استفاده پایدار از منابع ۱۰ نقش زنان - - زمین دسترسی به زمین و ۱۱ - - توریسم پایدار منابع زمینی ۱۲ ساختار اجتماعی - - حمل و نقل عدالت و ۱۳ محرومیت - - تغییر کاربری اجتماعی نیازهای اساسی افراد ١٦ نیازهای اساسی افراد به سه گروه تقسیم می شوند."