خلاصه ماشینی:
-آزمون بندر نیز به عنوان یک وسیلۀ فرافکنی برای بررسی اختلالهای عاطفی و هیجانیکودکان مورد استفاده قرار گرفته است.
تشخیصهای مورد بررسی در پژوهش حاضر عبارتبودند از: کد 1:طبقۀ اختلالات بیش فعالی از نوع بیتوجهی،بیش فعالی-تکانهای و بیشفعالی از نوع مرکب؛ کد 2:طبقۀ اختلالات گستاخی مقابلهای و سلوک؛ کد 3:طبقۀ اختلالات اضطرابی شامل اختلال اضطراب منتشر،اختلال اضطراب جدایی وترسهای مرضی خاص(فوبیها)؛ کد 4:طبقۀ اختلالات خلقی شامل اختلال خلقی خفیف(دیس تامی35)و اختلالافسردگی شدید36؛ کد 5:طبقۀ اختلالات وسواس شامل افکار و اعمال وسواسی؛ کد 6:تشخیص به هنجاری جدول 1-توزیع فراوانی اختلالات در پسران به وسیلۀ آزمونهای 4 ISC ، GB ، PAD (به تصویر صفحه مراجعه شود)*همان طوری که ملاحظه میشود،جمع تشخیص اختلالات از تعداد کل آزمودنیها 721 N بیشتراست و این به دلیل آن است که هر آزمودنی میتوانسته بیش از یک تشخیص داشته باشد(به استثنایزمانی که بیماری تشخیص داده شده است).
4-آزمون بندر گشتالت به ترتیب این اختلالات را برای دختران تشخیص داده است:اختلالات اضطرابی(48/2 درصد)،اختلالات سلوک(43/6 درصد)،به هنجاری(25/6 درصد)،اختلالات خلقی(4/6 درصد)،وسواس(1/5 درصد)و بیش فعالی(0/5 درصد).
9-با احتمال خطای حداکثر 0/05 آزمون PAD (به جز در مورد تشخیص اختلالاتاضطرابی پسران که با 99 درصد اطمینان با آزمون 4 ISC همپوشی دارد و از روایی کافیبرخوردار است و میتواند به عنوان ابزاری جهت غربالگری اضطراب در پسران مورداستفاده قرار گیرد)برای تشخیصهای دیگر در پسران فاقد روایی سات و ابزار غربالگرمناسبی نیست.
از دیگر نتایج به دست آمده در این پژوهش،این که از آزمون بندر میتوان برای تشخیصاختلالات اضطرابی دختران واز PAD برای تشخیص اختلالات اضطرابی هر دو جنساستفاده کرد.
noitacilppA dna hcraeseR nerdlihc gnuoy rof tseT tlatseG redneB ehT.