خلاصه ماشینی:
"در اینجا اغلب اصطلاح«محیط«یا ]ueiliM[ بکار میرود:معمولا تمام مؤثرهای خارجیاعم از اطرافیان و فاکتورهای اجتماعی در نظر گرفته میشوند اگر بخواهیم کمی دقیقترموضوع را بررسی کنیم باید سئوال کنیم که در تحن محیط،محیط پرورشدهنده و شکلدهنده یکفردی باید چه جنبههائی را در نظر بگیریم:زمینه و دورنما و«پسپرده»اجتماعی:این تمام تأثیراتی است که در خارج متوجه شخص میشود و بطریقی برای شخص پیشآمد میکند-در ضمن این در زمان گذشته شخص را محیط کرده بود.
آیا اینجوان میتواند در این معارضه یا تجربه جدید خوب و سالم پیروز گردد یا اینکه از آن بیمارمیگردد؟اختلالات پیسیکو نوروتیک جوان با تمام امکانات اختلافات و نزاعها،با تشدیدعدم همآهنگیهای طبیعی زمان بلوغ که بمعارضه یا محیطش منجر میگردد سرچشمهای را نبایددر محیط کنونی او(مدرسه،اختلافات خانوادگی و فامیلی،همسایگان و غیره)جستجوکرد اینها تنها ممکن است دلیل بروز باشند-بلکه باید دوران کودکی و محل رشد خردسالیاو را نیز در نظر گرفت.
اکنون از مطالعاتمان راجع بشرایط ایجاد ناسازگاری و بزهکاری جوانان نتیجهگیری میکنیم:ما از آنجا شروع کردیم که باید برای اجتماع فردامان-که یک اجتماعیمدرن و صنعتی خواهد بود و در زمان کوتاهی باید درجاتی را کسب کند که دول صنعتی کنونیو پیشرفته از نظر اقتصادی با طمأنینه و سرعت کمتری یعنی با گذشت زمان بیشتری بآن درجاترسیدند-خودمان را آماده نمائیم: آمادگی برای تمام مسائل اجتماعی جوانان که ما مطمئنا دیر یا زود با آنها روبروخواهیم شد و همین اکنون(اگر هشیار باشیم)علائمی از آنرا درک میکنیم."