چکیده:
ایجاد انگیزه در افراد از جمله وظایف مهم مدیریت هر سازمان است با وجودی که یافتههای بیشتر تحفیقات بر
لزوم ایجاد و حفظ انگیزه در کار کنان تاکید دارد. متاسفانه اغلب مدیران درک درستی از موضوع و اهمیت آن
ندارند و در عمل قادر نیستند به نحوی اثر بخش اپن یافته ها را در سازمان خود به کار ببندند. هدف تحقیی حاضر
بررسی عوامل درون سازمانی موثر بر انگیزه خدمتی کار کنان فرماندهی انتظامی استان آذربایجان غربی می باشد.
پژوهشهای حاضر از نظر هدف کاربردی و از نظر ماهیت و روش توصیفی- پیمایشی است. جامعه آماری این
پژوهش کلیه کار کنان پایور فرماندهی انتظامی استان آذربایجان غربی و تعداد نمونه با استفاده از روش نمونه گیری
طبقه ای» ۱نفر انتخاب گردید. ابزار گردآوری داده پرسشنامه بوده و برای توصیف متغیر های جمعیت شناختی
از جداول توزیع فراوانی و برای تحلیل داده ها و آزمون فرضیه ها از آزمون میانگین یک نمونه ای () استیودنت)
استفاده گردیده است.
پنج فرضیه در نظر گرفته شده این تحقیق» تاثیر دریافتی ها در انگیزه خدمتی کار کنان» تاثیر نظام جبران در
انگیزه خدمتی تاثیر آموزش عملی وکا رگاهی در انگیزه خدمتی, تااثیر آگاهی از نتایج واقعی کار در انگیزه
خدمتی کار کنان» تاثیر عوامل درون سازمانی پر انگیزه خدمتی به تایید رسید. نعایج تحقیتی نشان داد که انگیزه
خدمتی کار کنان باید تقویت گردد.
در بررسی و تحلیل نتایج شاخصهای شناسایی شده موثر در انگیزه خدمتی کارکنان فرماندهی انتظامی استان
آذربایجان غربی به ترتیب اولویت عبارتاند از: دریافتی هاء نظام جبران آگاهی از نتایج واقعی کار و
آموزش عملی و کار گاهی» که در بررسی پاسخها» ببشترین نظر پاسخگویان در رابطه با عوامل موثر در انگیزش
کار کنان در عامل دریافتیها دیده شده است و در کل مپزان انگیزه خدمتی کار کنان پایین تر از حد متوسط ارزیابی
شد. که وضعیت انگیزشی مطلوبی را نشان نمی دهد و باید در جهت ارتقای انگیزه خدمتی کارکنان اقدامات
اجرایی جدی و اساسی انجام گیرد.