خلاصه ماشینی:
"یحیایی،مربع یا بهتربگوییم چهار گوش را محور فرمی و محتوایی کتاب عظیم خود نیز قرار داده و با یکنظم مثالزدنی کتاب را چه در شکل و شمایل و چه در تقسیمبندی مطالب و صفحهآراییو حتی کادربندی به یک الگوی مربع گون سامان داده است.
جدای از مکعبها و شمایل انسانی برای یحیایی،شیشه و بازی با نور و رنگ دردرون آن نیز حالتی از کشف و شهود درونی و بیرونی انسان را تداعی میکند.
برنارد کوفن،نقاش و منتقد هنری نیز آثار رضا یحیایی را چنین میبیند:«..
یک مرد گالری به نام میشل گرن نیز دراینباره چنین اظهارنظر کرده است:«براینخستینبار او(یحیایی)را در میان تابلوهای آبی به غایت روشن و نورانیاش جایی کهالههگان بینام در فضای متحرک از بازی مکعبها شناورند،دیدهام."