خلاصه ماشینی:
"نویسنده برای اولین بار در یک مقدمه جالب که برای معرفی چاپ اول کتاب جامعهشناسی دوران کودکی:قرائتهای اساسی The Sociology of Childhood:) (Essential Readings نوشت و توسط انتشارات بتسفورد لندن منتشر شد به نظریهپردازی در این باره پرداخته است.
برای این منظور میتوانید منابع زیر مراجعه کنید: ááA voice for children in statistical and social accounting'' in James and Prout;Qvortrup's introduction to Childhood Matters; Donald Hernandez,America's Children:Resources from Family and the Economy(Russell Sage,1993).
,Children's Childhoods:Observed and Exprienced(Falmer,1994 این کتاب راجع به مطالعات تجربی درباره کودکان انگلیسی در مدرسه،خانه و محیطهای شهری است.
Berry Mayall,Negotiating Health:Primary School Children at Home and School(Cassell,1994) این کتاب با در نظر گرفتن گزارشهای مربوط به کودکان 5 و 9 ساله لندنی به عنوان نقطه شروع برای مطالعه اینکه چگونه سلامت آنها در خانه و مدرسه حفظ شده ارتقا یافته،تخریب شده و تأمین میشود،به توضیح نقش مراقبتی معلم،نظام مراقبت بهداشتی مدرسه وتعامل اولیا و معلمان در خصوص کودکان میپردازد.
Carol Smart,Bren Neale and Amanda Wade The Changing Experience of Child hood:families and divorce (Polity Press,2001) این کتاب شامل مجموعهای از گزارشهای ارائه شده توسط کودکان در خصوص زندگی خانوادگی بعد از طلاق در انگستان است.
Robert Dingeall et al,The Protection of Children:State Intervention and Family Life(Blackwell,1983) این کتاب یک مطالعه تجربی درباره کنشهای متقابل کارشناسان امور بهداشتی (health workers) ،مددکاران اجتماعی،معلمان،پزشکان،پلیسها و قاضیها به عنوان کسانی که گزارشهای مربوط به عکس العمل خانوادهها در خصوص بیماری کودکان در انگلیس را تهیه میکنند،میباشد.
این کتاب شامل مجموعهای از تحقیقات بنیانی در مورد نمودهای دوران کودکی است و بر ارتباطات بین اعمال قدرت و تصاویر کودکان و دوران کودکی تأکید میکند."