چکیده:
از عوامل مهم بقا در محیط پررقابت امروزی» کاهش هزینههای تولید محصول درکنار افزایش کیفیت
محصول و عملکرد مطلوب بنگاه در تحویل میباشد. انتخاب تامینکنندگان مناسب به شکل قابل
ملاحظهای بر سه عامل مذکور و بهدنبال قابلیت رقابتپذیری سازمان اثرگذار خواهد بود. در بحث
انتخاب تامینکننده سه معیار هزینه کیفیت و زمان تامین از مهمترین معیارها میباشد. با این حال در
بیشتر مدلهای انتخاب تامینکننده فقط دی معیاراول مورد توجه قرار گرفتهاند. در این مطالعه معیار
زمان تامین و فشردهسازی آن در انتخاب تامینکننده بهطور ویژه مدنظر قرار گرفته است. به این
منظور نخست یک مدل ریاضی مبنا در حوزه فشردهسازی زمان تامین لحاظ و با تغییراتی به یک مدل
برنامهریزی غیرخطی تبدیل میگردد. سپس مدل تغییر یافته به همراه یک مدل مبنا در منبعیابی
چندگانه مدنظر قرار گرفته و مدل ریاضی جدیدی از نوع برنامهریزی غیرخطی عدد صحیح مختلط
ارائه و با یک مقال عددی مورد آزمون و تایید قرار میگیرد. به منظور ارزیابی عملکرد بیشتر. مدل
بار دیگر بدون اعمال هزینه فشردهسازی (و بهدنبال آن عدم کاهش زمان تاامین) حل و جواب بهدست
آمده با جواب قبلی مقایسه شده که نتایج بیانگر عملکرد مطلوب مدل میباشد. علاوه بر مثال عددی,
مدل یک بار دیگر با دادههای واقعی نیز مورد آزمون قرار گرفته که نتایج این مورد هم نشان از
عملکرد مطلوب مدل دارد.
خلاصه ماشینی:
"8-2-6-محدودیتهای مرتبط با زمان تأمین با توجه به مباحث مطروح شده در مدل بهبودیافته و مباحث مرتبط با هزینه نگهداری مربوطبه ذخیره احتیاطی،محدودیتهای در خصوص اعمال متغیر iL یعنی زمان تأمین در تابعهدف مدل باید در نظر گرفته شود: (37)(به تصویر صفحه مراجعه شود) (38)(به تصویر صفحه مراجعه شود) (39)(به تصویر صفحه مراجعه شود) (40)(به تصویر صفحه مراجعه شود) (41)(به تصویر صفحه مراجعه شود) (42)(به تصویر صفحه مراجعه شود) و محدودیت اضافی زیر در راستای دسترسی به اطلاعات اضافی در خصوص میزانفشردهسازی جزء j ام زمان تأمینکننده i ام ارائه میشود: (43)(به تصویر صفحه مراجعه شود) نکته:چنانچه در دنیای واقعی مسئله به شکلی باشد که بخواهیم زمان تأمین جزء j امکاهش داده شود،باید بهطور کامل آن را کاهش داد یا اصلا آن را کاهش نداد،به این ترتیبمحدودیت زیر اضافه میشود: (44)(به تصویر صفحه مراجعه شود) 9-مدل ابداعی (به تصویر صفحه مراجعه شود) (به تصویر صفحه مراجعه شود)،عدد صحیح و(به تصویر صفحه مراجعه شود) 10-مثال عددی(مطالعه موردی) اطلاعات زیر در مورد یک شرکت تولیدی فرضی در دسترس میباشد."