خلاصه ماشینی:
"روش:برآورد توابع تقاضا با استفاده از سیستم تقاضای تقریبا ایدهآل )SDIA( وآثار رفاهی حذف یارانۀ انرژی و رسیدن قیمت حاملهای انرژی به سطح قیمتهایبین المللی(قیمتهای سایه)،با محاسبۀ متغیر جبرانی )VC( به دست آمده است.
o} &%03629EFRG036G% 3)روش تخمین 1-3)مدل تقاضا میتوان به پیروی از وی من و جونز(1986)،یورگنسون و اسلسنیک و استاکر(1987)واحمدیان و چیت نیس و هانت(2007)،فرض کرد که توابع تقاضای حاملهای انرژیدر بخشهای حمل و نقل و مسکن،از حد اکثر سازی توابع مطلوبیت بهطور ضعیفتفکیکپذیر{o1o}به دست آمده و توجیهات مصرفکننده نسبت به مصرف گروه کالاییحاملهای انرژی در این بخشها،مستقل از مقادیر مصرف سایر گروههای کالایی است.
o} (به تصویر صفحه مراجعه شود) اینکه مصرفکننده تا چه حد قادر به جانشینسازی حاملهای انرژی بوده و یا بتوانداز ترکیبی از آنها در بخش حمل و نقل استفاده کند،در آثار رفاهی تعدیل قیمت حاملهایانرژی این بخش تأثیرگذار است.
متوسط مخارج انرژی و متوسط مقدار پرداخت جبرانی دولت با در نظر گرفتن مرتبۀکامل،در صورت تعدیل قیمت حاملهای انرژی بخش حمل و نقل به تفکیک دهکهایهزینهای در مناطق شهری و روستایی،در جدول شمارۀ 7 آمده است{o1o}.
متوسط مخارج انرژی و متوسط مقدار پرداخت جبرانی با در نظر گرفتن مرتبۀ کامل،در صورت تعدیل قیمت حاملهای انرژی بخش مسکن به تفکیک دهکهای هزینهای درمناطق شهری و روستایی،در جدول شمارۀ 7 نشان داده شده است.
pp,7002 enuJ,weiveR CEPO,narI fo cilbupeR cimalsI eht ni eraflew laicos dna ycilop gnicirp,dnamed enilosaG,)7002(,.
6220 repaP gnikrow FRE,xedni laitaps htiw metsys dnamed laedi tsomla A:ycilop lacsif fo sisylana eraflew ehT,)6991(,.
34-525,26,seidutS cimonocE fo weiveR ehT,dnamed remusnoc dna noitubirtsid emocni,noitagerggA,)5791(,."