Skip to main content
فهرست مقالات

فرهنگی: عملکرد سال 1385 نسبت به سال 1384 نشان داد: رشد 9 / 18 درصدی اعتبارات بخش آموزش و پرورش عمومی

گزارشگر:

(6 صفحه - از 22 تا 27)

کلید واژه های ماشینی : آموزش ، عملکرد ، اعتبارات بخش آموزش و پرورش ، برنامه ، دانش‌آموزان ، معلمان ، معلمان ، اعتبارات ، بخش آموزش و پرورش عمومی ، تعداد کل دانش‌آموزان دوره‌‌های تحصیلی

خلاصه ماشینی:

"عملکرد سال 1385 نسبت به سال 1384 نشان داد: رشد 9/18 درصدی اعتبارات بخش آموزش و پرورش عمومی اشاره: در راستای اجرای مفاد ماده 52 قانون برنامه چهارم توسعه دولت موظف به انجام اقدام‌های زیر شده است: - بند «الف» ماده 52: در این بند قانونگذار بر توسعه زمینه‌های لا‌زم به منظور اجرای برنامه آموزش برای همه، تأکید دارد. اقدام‌های انجام شده در زمینه سیاست‌های اجرایی سیاست‌های اجرایی که در بخش آموزش و پرورش عمومی‌آمده‌‌ و در راستای تحقق اهداف و خط‌مشی‌‌های کلی پیش‌بینی شده در مواد قانونی برنامه چهارم توسعه و فراهم کردن زمینه‌‌های اجرایی اهداف یاد شده بوده، در سه گروه زیر قابل دسته‌بندی است: سیاست‌های مربوط به بهبود شرایط وضعیت نیروی انسانی که شامل مواردی از قبیل ارتقای سطح تحصیلا‌ت کادر آموزشی و پرورشی، ایجاد مراکز سنجش صلا‌حیت حرفه‌ای معلمان، تربیت معلمان چند رشته‌ای، بهبود نظام انتخاب آموزش و ارزشیابی مدیران و معلمان و توزیع مناسب منابع انسانی در سطح کشور برای دستیابی به عدالت آموزشی است. بنابر این کاهش جمعیت دانش‌آموزی از یک طرف و افزایش تعداد معلمان از طرف دیگر، به کاهش شاخص نسبت دانش‌آموز به معلم(دولتی) در این دوره تحصیلی از 2/21 نفر سال 1384 به 4/19 نفر در سال 1385 منجر شده که با توجه به 24 نفر هدف کمی مصوب برنامه، میزان تحقق حدود 124 درصد است. روند کاهنده جمعیت دانش‌آموزی (شامل نظری و فنی و حرفه‌ای و کاردانش) و افزایش تعداد معلمان دوره یادشده موجب کاهش شاخص نسبت دانش‌آموز به معلم از6/20 نفر در سال 1384 به 1/18 نفر در سال 1385 شده و در مقایسه با 7/22 نفر هدف کمی برنامه نیز، میزان تحقق 4/125 درصد است."


برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.