Skip to main content
فهرست مقالات

باغ های معلق

نویسنده:

(3 صفحه - از 45 تا 47)

کلید واژه های ماشینی : هنر ، فلورانس ، میکل ، مرد ، داود ، میکل‌آنژ ، شهر ، زیبائی ، دریا ، خدا

خلاصه ماشینی:

"آنوقت مردی با لباس معمولی،نهچندان نو و نه کهنه که ظنی برانگیزد،صورتیآرام و لحنی غافلگیرکننده،خود را بشمانزدیک خواهد کرد،با سلام و خوشامد و سئوالیدرباره مقصدتان بشهر بعدی و لبخندی شکارکننده به همراهانتان،آنوقت صدا را پائین‌ترخواهد آورد،دوروبرش را خواهد پائید و باحالتی حاکی از اعتماد بشما فقط شما،از لایکمربندی یا توی سینه یا زیر کلاهش بستهکوچکی بیرون خواهد کشید آنرا در خفا،طوریکه کس دیگرنه‌بیند،زیر داشبورت یا پشت دراتومبیل باز میکند و دو ساعت،فقط دو عددساعت طلای مارک امگا یا لوزینا نشانتان خواهدداد با مارک کارخانه و تضمین طلای هجده عیارو اگر شما را بچنگ آورده باشد،برایتان توضیحخواهد داد که این فقط یک موقعیت خاص استکه امروز نصیب شما می‌شود و او اضطرار را بچنینعملی دست میزند و جنس ناب و گرانبهائی رابه ثمن‌بخس میفروشد. حتی در نقاشیهای دیواری«نمازخانه سیکستین»در رم،که او بسفارش پاپ می‌بایست دوزخیانرا در حیرت و عذاب اخروی ترسیم کند اینبی‌علاقگی هویداست هرگز هیچ حالتی باندازه«خلق آدم»در این نقاشیها،شایان اهمیت و واجد شوقو اعتقاد ا و نیست،در این آثار آدم برگزیدهاو کسی نیست که با حیرت و وحشت بیک چشمدست گذاشته و به صحنه«عقاب»ابدی می‌نگرد،بلکه آن نیمه خدای مطمئن و متشخصی است کهبرابر تکیه زده و سرانگشت ظریف و پرتبخترخود را بسوی خدا که بااخلاص و اعتماد می-خواهد دست او را بگیرد پیش آورده است«آدم»تجسم دیگریست از داود که نگاه سرد و سختخود را به بی‌نهایت دوخته‌است و کار پرتابسنگ انگار برایش عاریتی موقتی است."


برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.