Skip to main content
فهرست مقالات

اوفیزی

نویسنده:

(3 صفحه - از 43 تا 45)

کلید واژه های ماشینی : اوفیزی ، فلورانس ، هنری ، موزه ، لوور ، کریدور ، ونوس مدیچی ، رنگ ، گالری ، نقاشی

خلاصه ماشینی:

"اما جانشین دوک«فرانچسکوی اول»ساختماناوفیزی را که در طول مدتی نزدیک به بیست سالبدست یکی از مشهورترین معماران آن زمان«واساری»ساخته شده بود ظرف پنج ماه تکمیلو برای موزه آماده ساخت و از آن معبری بهکاخ محل اقامت خود زد تا هنگام فراغت بتواندبراحتی،بتماشای آثار هنری بپردازد. سمت چپ در اولین کریدور بیست وسه گالری قرار گرفته که بترتیب و رعایتموقعیت‌های تاریخی هنر ایتالیا و رابطه آنباهنر اروپا،مملو از آثار نفیس هنری است. آنها بر کتیبه‌ای که در یک گوشه تاریک و درجهششم بنا قرار گرفته،بر زواری که در کنار&%13916IGNG139G% یکی از ستونها کار گذاشته شده همانقدر کارکرده و هنر بکار برده‌اند که بر سقف تالارها،بر فرش آراسته به نقوش اعجاب‌انگیز از سنگهایرنگارنگ بر ستونها بر گذرگاهها و حتی بربی‌اهمیت‌ترین و محقرترین دهلیز و پاگردها. «لوور»«ورسای»«بل‌ودر»«کانشس توریستیش»و اوفیزی،تا جائیکه من دیده‌ام سرشار از این نقوش و هنرهاهستند ملتهائی که هنر را بعنوان جزء طبیعیو لازم زندگی شناخته‌اند،نه اماکنی برایگردآوری اشیاء زیبا و گرانبها که ساختمانهائیدرخور والائی آثار هنری ساخته‌اند. این اهمیتهرقدر هم دستمالی و مستعمل شود باز پیش روییک قوم تائیدی بر اولویت فکر آراسته است. وسط تالار میز هشت گوشه‌ایاست که نقوش بسیار ظریف از طرحهای تزئینیهنر قدیم با چوبهای رنگین طبیعی و صدفو مرجان سطح آنرا پوشانده و شیشه ضخیمیآن سطح را محافظت می‌کند و روبروی میزبر بالای تالار پیش روی کابینتی قدیمی،«ونوس مدیچی»در هیئتی از مرمر سفید بپاایستاده«ونوس مدیچی»بعکس«ونوس میلو»در تناسبی قابل قبول از هیئت یکزن رسیدهاست،با شرم و حجابی خوشایند از حالتدستها که زیر شکم و سینه حائل کرده است اماچهره مانند همه مجسمه‌های«رمی»سرد و سختاست."


برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.