Skip to main content
فهرست مقالات

طراحی الگوی ارزیابی عملکرد شعب بانک ها و مؤسسات مالی و اعتباری - مورد مطالعه: بانک قوامین -

نویسنده:

علمی-پژوهشی/ISC (16 صفحه - از 127 تا 142)

موضوع ارزیابی عملکرد در سازمان تا آن حد اهمیت یافته است که صاحب‌نظران دانش مدیریت معتقدند: «آنچه را که نتوان اندازه‌گیری نمود، نمی‌توان مدیریت کرد» امروزه مدیران بانک‌ها جهت برنامه ریزی و اداره امور شعب خود نیاز به اندازه‌گیری و ارزیابی عملکرد شعب دارند تا بتوانند شعب خود را با یکدیگر مقایسه کرده و از نقاط ضعف و قوت آنان آگاه شوند. بنابراین، بانک‌ها، به‌خصوص بانک‌های دولتی که ازنظرساختاری حجیم هستند و بعضا مسئولیت گردش وجوه دولت نیز بر عهده آنان است، ارتقاءحتی یک درصد در برنامه های بهبودشان،کمک شایان توجهی به امرخدمات رسانی به مردم و هم مدیریت بانک می‌نماید. بانک قوامین نیز در این راستا همواره سعی در پایش عملکرد خود داشته اما تاکنون فاقد یک مدل ارزیابی عملکرد مبتنی بر پژوهش‌های انجام شده بوده است. در این مقاله قصد بر آن است تا مدلی جامع برای ارزیابی عملکرد بانک قوامین ارایه شود و پس از تایید مدل به ارزیابی عملکرد شعب شهر تهران پرداخته شود. این مدل در سه بعد ارایه شده است اما در نهایت دو بعد آن مورد تایید قرار گرفت. از مهم‌ترین جنبه های نوآوری این مقاله، توجه به بعد رضایت مشتری و کارکنان همراه با شاخص‌هایی است که به نوعی کمتر در صنعت بانکداری کشوراستفاده شده است و به آن‌ها توجه شده است.

خلاصه ماشینی:

"امکانات دارایی ثابت سیستم نوبت دهی میزان اجاره محل تعداد واحد تجاری و تولدی موقعیت مکانی تعداد واحد تجاری تعداد واحد مسکونی و جمعیت منطقه سطح دسترسی مردم ارسال نقدینگی قرض الحسنه تکلیفی سرمایه بازار مصارف قرض الحسنه عادی عقود عادی منابع عقود تکلیفی قرض الحسنه ویژه تسهیلات ، قرعه کشی ، جاری سپرده سرمایه گذاری کوتا مدت ، بلندمدت و ویژه وجود در راه تعداد حوالجات ، پرداخت حقوق ، سایر اسناد خدمات مشتری رضایت مشتزیان قوامین کارت سرما مطالبات معوقه معوقه قرض الحسنه و عقود یه دانش رضایت مشتری سرمایه دانش کسب ، خلق ، حمایت ، یکپارچگی و نشر دانش توان فناوری اطلاعات آموزش کارکنان زیرساخت های IT تعداد دستگاه های خودپرداز و POS و کارت - های اعتباری صادر شده تعداد شعب آنلاین تحقیق و توسعه بودجه تحقیق و توسعه به درآمد خدمات و محصولات ارائه شده با توجه به ادبیات پژوهش و پیشینه های داخلی و خارجی اشاره شده و مصاحبه هایی که با خبرگان بانکداری انجام شد، مدلی مفهومی از عملکرد ارایه شده است . خروجی ها ورودی ها منابع امکانات مصارف شعبه خدمات موقعیت مکانی رضایتمندی امتیاز پرسنلی کاهش مطالبات شاخص های خروجی نتیجه ارزیابی عملکرد شعب بانک قوامین در نمودار زیر نشان داده شده است ."


برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.