چکیده:
در این مطالعه ایجاد ارزش خرده فروشی، درآمد و سود آوری خردهفروشان را توسط محافظت کردن خردهفروشان از رقبا افزایش می دهد. تصویر ذهنی فروشگاه مبتنی بر ارزش خردهفروش است. بر اساس شواهد تجربی این ادبیات تصویر ذهنی فروشگاه را به عنوان پیشبینی کننده برای ارزش خرده فروشی پیشنهاد می دهد. در این مقاله مبنای تجربی و نظری که تاثیر ابعاد تصویر ذهنی فروشگاهی منتخب را روی ارزش خرده فروشی نشان می-دهد، مورد مطالعه قرار دادیم. در چارچوب مفهومی مبتنی بر اینکه تصویر ذهنی فروشگاهی با سه بعد از ارزش خرده فروشی شامل آگاهی خرده فروش، تداعی معانی خردهفروش و کیفیت درک شده خردهفروش مرتبط و این ابعاد سپس با وفاداری نسبت به خردهفروش مرتبط است. با استفاده از آزمون های تجربی مدل معادلات ساختاری به بررسی فرضیه های پژوهش پرداختیم. نتایج تاثیر مثبت ابعاد تصویر ذهنی فروشگاهی شامل راحتی، قیمت درک شده، تسهیلات فیزیکی، خدمات کارکنان و عوامل نهادی شده بر ابعاد ارزش خرده فروشی، ابعاد تصویر ذهنی فروشگاهی را بهعنوان پیش بینی کننده ارزش خرده فروشی نشان می دهد
خلاصه ماشینی:
"چارچوب مفهومی از ارزش خرده فروش یو و تیان در سال ٢٠٠٩ [١٧] لیند کویست در سال ١٩٧٤، چو هاری در سال ١٩٩٨ و در سـال ٢٠٠٦ وانـگ و همکـارانش ابعاد مختلفی برای تصویر ذهنـی فروشـگاه پیشـنهاد داده انـد و در سـال ٢٠٠٣ توسـط آرنـت و همکارانش و در سال ٢٠٠٦ توسط پاپو و کوستر ابعادی برای ارزش خرده فروشی مطرح شده بود که در این مقاله مدل مفهومی پژوهش را بر اساس مـدلی کـه وو و تیـان در سـال ٢٠٠٩ بـرای تصویر ذهنی فروشگاهی و ارزش خرده فروشی مطرح کرده اند، بررسی کرده ایم [١٧]، همانطور که در نمودار ٢ مشاهده می کنید تصویر ذهنی فروشگاه متغیر مستقل و ارزش خـرده فروشـی متغیـر وابسته است که ارتباط مسیرها میان ساختارها در شکل خلاصه شده اند: راحتی تداعی معانی عوامل نهادی خرده فروشی شده تسهیلات آگاهی وفاداری به فیزیکی خرده فروشی خرده فروش قیمت درک شده کیفیت درک شده خرده فروشی خدمت کارکنان نمودار ٢.
بنـابراین بـه منظـور ایجـاد ارزش خرده فروشی ، در این مطالعه با توجه به مدل مفهومی پژوهش فرضیه های اشـاره بـه تـأثیر ابعـاد تصویرذهنی فروشگاه با ابعادی از ارزش خرده فروش دارند، البته لازم است اشاره نماییم علاوه بـر فرضیه های پیشنهادی از مقاله مورد استفاده با توجه به مدل وو و تیان ، ٣ فرضیه دیگـر بـه ایـن فرضیه ها اضافه شد و مورد بررسی قرار گرفت که در ذیل ابتدا به مفهوم هر یک از ابعـاد تصـویر ذهنی مشتریان از قروشگاه وتأثیر آن ها را بر ابعاد ارزش خرده فروشـی مـی پـردازیم و سـپس بـه فرضیه های مطرح شده آن مفهوم در ذیل آن مطلب اشاره می نماییم ."