Skip to main content
فهرست مقالات

ارایه راهکارهای ارتقای خدمات الکترونیکی بانک ها با رویکرد ANP ،BSC فازی و TOPSIS فازی - مطالعه موردی: بانک های دولتی منتخب استان فارس -

نویسنده:

علمی-پژوهشی/ISC (18 صفحه - از 141 تا 158)

هدف پژوهش حاضر بررسی کیفیت خدمات الکترونیکی ارایه شده در بانک‌های دولتی منتخب استان فارس با استفاده از مدل کارت امتیازی متوازن و منطق فازی و ارایه راهکارهای ارتقای خدمات است. برای این منظور شاخص‌های ارزیابی خدمات الکترونیک بر اساس ادبیات پژوهش شناسایی و با استفاده از نظر خبرگان در مناظر کارت امتیازی متوازن جانمایی شده است. با توجه به تعامل مناظر کارت امتیازی متوازن و ابعاد مختلف خدمات الکترونیک، به‌منظور تعیین درجه اهمیت شاخص‌ها از تکنیک ANP فازی استفاده شده است. نتایج بررسی با هم عملکرد و اهمیت شاخص‌های خدمات الکترونیکی در بانک‌های مورد مطالعه نشان می-دهد، از بین 38 شاخص نهایی، 9 شاخص، شاخص‌های بحرانی هستند. به‌منظور بهبود عملکرد بانک‌های گفته شده، راهکارهای ارایه شده توسط خبرگان که مشتمل بر 20 راهکار است، بر اساس میزان تاثیرگذاری بر بهبود شاخص‌های بحرانی با تکنیک TOPSIS فازی اولویت بندی شده است. در این راستا می توان به راه کار سنجش میزان پیشرفت کارها در قالب سند چشم‌انداز کشور همراه با نظارت دائم و مستمر بر فرآیندهای اجرای پروژه‌‌های بانکداری الکترونیک به‌عنوان اولویت اول اشاره کرد.


برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.