Skip to main content
فهرست مقالات

جایابی بهینه مراکز توزیع در فرآیند بازاریابی با استفاده از روش های ریاضی

نویسنده:

علمی-پژوهشی/ISC (20 صفحه - از 129 تا 148)

این مقاله با هدف ارایه الگو و مدلی جهت مکان‌یابی مراکز فروش و خدمات پس از فروش شرکت تالیا انجام شده است. پژوهشگر از طریق مطالعات کتابخانه ای و مصاحبه با صاحب‌نظران و کارشناسان تالیا به شناسایی عوامل مؤثر در این رابطه پرداخته که شامل دو دسته شاخص و محدودیت هستند. دسته اول شامل شاخص‌های بازاریابی و مشتری مداری و دسته دوم مربوط به محدودیت‌های مالی و سرمایه‌گذاری و جغرافیایی است. در هر یک از مناطق 22 گانه شهر تهران نیز سه ملک با کاربری تجاری ـ اداری یعنی در مجموع 66 گزینه طی جستجو و جمع‌آوری اطلاعات و مصاحبه با کارشناسان سرمایه‌گذاری و مشاوران املاک انتخاب شد. از آنجا که انتخاب چند مرکز بهینه از میان 66 گزینه، با توجه به وجود دو دسته شاخص و محدودیت امکان‌پذیر نبود، از تلفیق دو مدل مقایسات زوجی- TOPSIS (مقایسات زوجی برای دست آوردن وزن شاخص ها) و برنامه‌ریزی صفر و یک به‌ترتیب برای عوامل دسته اول و دوم استفاده شده است. در نهایت 6 مرکز فروش و خدمات پس از فروش از میان این گزینه‌ها انتخاب شد.


برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.