Skip to main content
فهرست مقالات

مارک بین المللی قالبی مجازی در عصری مجازی

نویسنده:

مترجم:

ISC (7 صفحه - از 17 تا 23)

از حدود بیست سال پیش مارک بین المللی به عنوان یکی از ضروری ترین نیازها برای سرعت بخشیدن به برقراری ارتباط رایانه ای میان کتابخانه ها توسط ایفلا مطرح شد. هدف از آن فراهم آوردن ک ابزار ارتباطی واحد از میان انواع گوناگون قالب های مارک ملی بود، به طوری که داده ها بدون کمترین نقصی از هر قالب دیگری به آن انتقال داده شده و یا از آن منتقل شود. در مقاله حاضر سعی می شود تا علاوه بر فراهم ساختن تصویری روشن از روند توسعه این قالب، چالش ها و مسائل مربوط به آن را مطرح کرده و کتابداران را با مجموعه تلاش هایی که تاکنون در راستای اعتلای این قالب و با هدف استفاده از آن صورت پذیرفته است آشنا کند.


برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.