Skip to main content
فهرست مقالات

سرسخن: حرفه یا غیر حرفه

ISC (2 صفحه - از 1 تا 2)

کلید واژه های ماشینی : حرفه ، کتاب‌داری و اطلاع‌رسانی ، علم کتاب‌داری و اطلاع‌رسانی ، حوزة کتاب‌داری و اطلاع‌رسانی ، باور عده‌ای میسر ، سر سخن ، شناسایی ، مطالعات کتاب‌داری و اطلاع‌رسانی ، معیار ، غیر حرفه

خلاصه ماشینی:

"در چنین شرایطی فرد، عده یا گروهی از انسان‌ها به این اندیشه روی می‌آورند که برای غلبه بر مسائل و مشکلات: ـ لازم است مجموعة مسائل مرتبط مورد نظر، هم به لحاظ تاریخی و هم به لحاظ وضعیت فعلی کاملا مورد شناسایی قرار گیرد و مباحث مربوطه به شیوه‌ای که بتوان آن‌ها را بخوبی ادراک کرد و به سهولت به دیگران فهماند، طبقه‌بندی شوند؛ ـ لازم است کل ابعاد مسئله و اندیشه‌ها و تجارب به‌کارگرفته‌شده برای غلبه بر مسئله، شناسایی شوندـ جنبه‌هایی از مسئله که شیوة غلبه بر آن‌ها مشخص است، و پیامدهای مثبت و منفی ناشی از کاربرد آن شیوه‌ها و تجارب، مدون شوند؛ همچنین لازم است جنبه‌ها و حوزه‌هایی از موضوع که هنوز ناشناخته مانده‌اند و ‌باید بر روی آن‌ها مطالعات جد‌ی انجام گیرد، معلوم گردند. خیال می‌کنم که اگر مدتی به‌جای استقبال از مقالات و کتاب‌هایی در موضوعات پراکنده، مطالعات، تحقیقات و حتی ترجمه‌های این رشته را متوجه 5 معیار اصلی حرفه‌شدن یک حوزه کنیم، به شفافیت بیشتری دربارة حرفه بودن یا نبودن کتابداری و اطلاع‌رسانی دست می‌یابیم."


برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.