Skip to main content
فهرست مقالات

بررسی کیفیت خدمات ارائه شده در کتابخانه های دانشگاه سیستان و بلوچستان

نویسنده:

ISC (9 صفحه - از 63 تا 71)

کلیدواژه ها :

کیفیت خدمات ،کتابخانه های دانشگاهی ،خدمات کتابخانه ای ،دانشگاه سیستان و بلوچستان ،دانشگاه سیستان و بلوچستان؛ کتابخانه‌های دانشگاهی ،خدمات کتابخانه‌ایمقدمه

کلید واژه های ماشینی : کتابخانه ، کتابخانه‌های دانشگاه سیستان و بلوچستان ، کیفیت خدمات ، کارکنان ، خدمات ، سروکوال ، کاربران ، خدمات ارائه‌شده در کتابخانه‌های دانشگاه ، اطلاعات ، مشتری

این مطالعه با استفاده از نرم‌‍‌افزار «سروکوال» و با هدف بررسی کیفیت خدمات انجام شده در کتابخانه‌های دانشگاه سیستان و بلوچستان در سه ماهه اول سال 83 از دیدگاه کاربران انجام شد و نشان داد که کتابخانه‌های مورد مطالعه در هیچ یک از ابعاد «سروکوال» نتوانسته‌اند انتظاراتی را که مراجعه‌کنندگان دارند برآورده کنند؛ اما در ابعاد فیزیکی و محیط، خدمات کیفی قابل قبولی داشته‌اند. مؤلفه‌های «مسئولیت‌پذیری» و «ضمانت و تضمین» به ترتیب پرمسئله‌دارترین مؤلفه‌های کیفی خدمات بودند. مشکلات کاربران در هنگام استفاده از کتابخانه و ترتیب اولویت مسائل آن‌ها نیز مشخص شد.

خلاصه ماشینی:

"ir نمایه می شود) شماره نشریه: 29 _ شماره اول، جلد 8 پدیدآور: رضا حکیمی، غلامرضا صمدزاده مترجم: چکیده این مطالعه با استفاده از نرم‌‍‌افزار «سروکوال» و با هدف بررسی کیفیت خدمات انجام شده در کتابخانه‌های دانشگاه سیستان و بلوچستان در سه ماهه اول سال 83 از دیدگاه کاربران انجام شد و نشان داد که کتابخانه‌های مورد مطالعه در هیچ یک از ابعاد «سروکوال» نتوانسته‌اند انتظاراتی را که مراجعه‌کنندگان دارند برآورده کنند؛ اما در ابعاد فیزیکی و محیط، خدمات کیفی قابل قبولی داشته‌اند. آزمون فرضیه‌های پژوهش از کیفیت خدمات در جامعة مورد مطالعه فرضیه‌ها میانگین انتظارات میانگین ادراکات میانگین حداقل خدمت مطلوب حیطة قابل قبول فاصله تا حداقل خدمت مطلوب کیفیت خدمت تصمیم‌گیری برخورد متناسب با فرد(فرضیه 1) 26/6 34/4 13/5 13/5 13/6- 81/0 غیر قابل قبول رد فرضیه مسئولیت‌پذیری کارکنان(فرضیه 2) 25/6 80/3 31/5 31/5 26/6- 50/1 غیرقابل قبول رد فرضیه مناسبت محیط کتابخانه(فرضیه 3) 02/6 01/5 98/4 45/5 02/6- خدمت قابل قبول قابل قبول تأیید فرضیه مناسبت ابعاد فیزیکی(فرضیه 4) 32/6 74/5 27/5 27/5 32/6- خدمت قابل قبول قابل قبول تأیید فرضیه مناسبت مجموعه و دسترسی آن با انتظارات کاربران(فرضیه 5) 15/6 96/4 16/5 16/5 15/6- 2/0 غیر قابل قبول رد فرضیه اطمینان‌پذیری(فرضیه 6) 10/6 42/4 22/5 22/5 10/6- 80/0 غیرقابل قبول رد فرضیه ضمانت و تضمین علمی و مهارتی (فرضیه 7) 70/6 97/3 35/5 35/5 70/6- 38/1 غیرقابل قبول رد فرضیه همان‌طور که در جدول 3 مشاهده می‌کنید فرضیه‌های 3 و 4 پژوهش حاضر تأیید می‌شوند."


برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.